Şeful cabinetului de la Sofia a constatat că 98% dintre lucrurile de construcţie sunt finalizate.
Pe de altă parte, România şi Bulgaria nu au ajuns încă la un acord în ceea ce priveşte societate care va gestiona acest obiectiv de infrastructură. Aspectele încă aflate în discuţie sunt modul în care se vor plăti taxele de pod şi împărţirea veniturilor astfel obţinute. Sediul societăţii se va afla la Vidin, transmite postul de radio Focus.
Înainte de a inspecta şantierul, Boiko Borisov a vizitat spitalul Sf. Petka de la Vidin, modernizat cu finanţare din fondurile europene. Premierul bulgar a declarat că cel mai important este ca şi în următoarea perioadă de programare financiară (2014-2020) Bulgaria să aibă acces la banii europeni. Borisov a dat România drept exemplu negativ în această privinţă. ‘Aţi văzut că au fost suspendate peste 10 miliarde de euro din fondurile destinate României, aşa că gândiţi-vă bine’, a spus liderul partidului GERB, referindu-se la alegerile parlamentare care vor avea loc în iulie în Bulgaria.
Podul Calafat-Vidin, al doilea care leagă malurile bulgăresc şi românesc ale Dunării, va avea o lungime de aproximativ doi kilometri, două benzi rutiere pe fiecare sens, o linie de cale ferată, două trotuare şi o pistă pentru biciclişti. Podul are o lungime de 1.971 de metri şi o lăţime de 31 de metri. Se estimează un trafic zilnic de 8.400 de vehicule şi 30 de trenuri. Costurile construcţiei, care până în anul 2011 erau estimate la circa 225 de milioane de euro, vor depăşi cel mai probabil 250 milioane de euro până la finalizarea proiectului. În acest moment, între România şi Bulgaria există un singur pod peste Dunăre, cel care leagă oraşele Giurgiu şi Ruse.

Chiar dacă proiectul de construire a unui pod în zona Calafat-Vidin datează din anul 1925, abia în anul 2000 s-a semnat un acord între România şi Bulgaria pe această temă. Au mai trebuit încă şapte ani ca lucrarea să fie începută. În 30 ianuarie 2007, proiectul i-a fost atribuit constructorului spaniol FCC Construccion, într-un contract în valoare de aproape 100 mil. euro.

Iniţial, construcţiile la pod trebuiau finalizate în 2010, ulterior termenul a fost prelungit până în toamna acestui an şi din nou amânat până la primăvară.  
Podul dintre Calafat şi Vidin este al doilea care face legătura peste Dunăre între România şi Bulgaria. Proiectul este parte a coridorului paneuropean de transport care leagă orașul german Dresda de orașul Istanbul din Turcia.

Sursa: Agerpres