Australia a modificat legea care urmăreşte să determine companiile să le plătească instituţiilor media pentru preluarea materialelor lor. Astfel, Facebook va ridica blocajul din Australia pentru paginile de ştiri. Blocajul va fi înlăturat”în următoarele zile”, potrivit unui anunț al Facebook transmis marți, relatează AFP.

Ministrul australian de Finanţe, Josh Frydenberg, şi directorul general al Facebook Australia, Will Easton, au precizat că au ajuns la un compromis asupra unuia dintre punctele-cheie ale acestui text legislativ pe care giganţii americani din sector l-au criticat dur.

„Datorită acestor schimbări, putem să ne continuăm investiţia într-un jurnalism de interes public şi să restabilim în zilele următoare informaţiile pe Facebook pentru australieni”, a declarat Easton.

Într-un comunicat al ministrului de Finanţe şi al ministrului Comunicaţiilor, Paul Fletcher, se arată de asemenea că guvernul va introduce „amendamente suplimentare” la legea media pentru a oferi „o mai mare claritate” platformelor digitale şi instituţiilor media de ştiri.

Săptămâna trecută, Facebook a blocat publicarea link-urilor care trimit spre articole de actualitate şi spre paginile de internet ale instituţiilor media din ţară. Mai multe pagini de Facebook oficiale ale serviciilor de salvare au fost de asemenea afectate involuntar.

Această reacţie a reţelei de socializare a stârnit indignarea Australiei, precum şi a multor altor ţări. Compromisul înseamnă că giganţii Facebook şi Google, vizaţi în mod special de acest proiect de lege, nu vor mai fi sancţionaţi atât timp cât vor încheia acorduri cu instituţiile media în schimbul utilizării materialelor lor.

Utilizatorii WhatsApp trebuie să fie foarte atenți!

Utilizatorii WhatsApp trebuie să fie foarte atenți! Serviciul de mesagerie al companiei Facebook a indicat joi, 18 februarie, că va continua o controversată actualizare a politicii sale de confidențialitate. Serviciul de mesagerie le va permite utilizatorilor să citească termenii şi condiţiile „în ritmul propriu” şi va afişa un banner cu informaţii suplimentare, conform reuters.com

Precizarea vine după ce în ianuarie serviciul de mesagerie şi-a informat utilizatorii că pregăteşte o politică nouă de confidenţialitate prin care va putea partaja unele din datele utilizatorilor cu compania mamă Facebook şi altele din grup, ceea ce a creat indignare pe plan global şi a determinat unii dintre utilizatori să se reorienteze spre aplicaţii rivale ca Telegram şi Signal.