Băncile vin cu oferte noi pentru segmentul ultraexclusivist al pieţei cardurilor. În ciuda crizei economice, acesta a crescut substanţial şi anul acesta.

Un posesor al cardului exclusivist World Signia a sunat la Centrul de Asistenţă creat de Mastercard, al doilea
mare emitent mondial, pentru a rezerva o cameră la un hotel în Londra. În două minute, operatorii au reuşit să-l cazeze la un hotel situat în centrul oraşului şi l-au sunat înapoi pentru a-i da toate informaţiile necesare. Prin acelaşi centru, un alt client i-a trimis iubitei doi porumbei albi de Ziua îndrăgostiţilor. Serviciile excentrice  nu se opresc aici, clienţii speciali putând rezerva bilete la concertul Madonnei sau la Marele Premiu al Formulei 1 de la Monaco, chiar dacă biletele s-au epuizat de mai multe luni.

Pe piaţa de carduri premium, şi Viza şi-a adus recent în România perla coroanei. Cardul Infinite, disponibil deocamdată doar pentru clienţii de private-banking ai ING, a fost lansat fără mediatizare tocmai datorită faptului că se adresea­ză unei categorii de clientelă foarte eli­tiste, după cum ne spun repre­zen­tan­ţii băncii. Prin­tre altele, ca deţinător de Infinite, poţi avea acces la conferinţe de business cu circuit închis şi beneficiezi de un bancher personal şi de asistenţă juridică non-stop.

Cardurile care deschid uşa către lumea elitelor se găsesc acum în oferta majorităţii băncilor din ţară. Hoteluri, cluburi sau conferinţe exclusiviste devin accesibile clienţilor premium, segment pe care băncile româneşti continuă să se extindă. „Numărul total de carduri Visa Premium emise a crescut în 2009 faţă de 2008 cu 38,5%, iar cheltuielile făcute de clienţi au urcat în volum cu 35,5%“, spune Cătălin Creţu, director general al Visa Europe, care menţionează pe harta Visa Premium treisprezece bănci locale şi peste 20  de produse.

În cazul Mastercard, World Signia este programul superpremium destinat persoanelor care că­lătoresc pes­te tot în lume, care cheltuiesc foarte mult şi doresc să se bucure de cele mai bune servicii de asigurare şi asistenţă. Cardul este oferit numai clienţilor ce fac parte din segmentul de top şi poate fi personalizat în funcţie de cerinţele posesorilor, al căror nume este gravat cu aur.

Inima programului este Centrul de Asistenţă World Signia, unde posesorii cardurilor au acces la servicii de „con­cierge“ 24 de ore din 24. Centrul rezolvă toate cererile, de la rezervări la cele mai luxoase hoteluri la organizarea de petreceri extravagante, asistenţă în situaţii de urgenţă, servicii ale agenţiilor de închiriat maşini, agenţiilor de voiaj sau comercianţilor.

La toate băncile

În momentul de faţă, cardurile de top prezente pe piaţa românească sunt Bonus Platinum Card (MasterCard) de la Garanti Bank, Gold Miles & Moore (MasterCard) de la Unicredit, Visa Platinum de la Transilvania, Card Avantaj Platinum (Visa şi MasterCard) de la Credit Europe Bank, Black Card (MasterCard – World Signia) de la BRD şi Visa Infinite Card de la ING Bank.

Cardurile Platinum de la MasterCard sunt oferite clienţilor de top ai băncilor, care reprezintă doar 5%-15% din baza de clienţi. Au toate avantajele cardurilor Gold, la care se adaugă servicii speciale de asistenţă şi asigurări superioare pentru călătorii, dar şi calitatea de membru în programul Priority Pass, care permite accesul în cluburi private din aeroporturile din întreaga lume.

Posesorii cardului de credit Gold Miles & Moore de la Unicredit, realizat în colaborare cu Lufthansa, pot câştiga mile premium în fiecare zi, când fac plinul la benzinarie, când iau cina în oraş, când plătesc facturile sau când pleacă în vacanţă.

Alt card premium pentru clienţii de top este cardul Visa Platinum, emis de Banca Transilvania. Posesorii pot obţine cu ajutorul acestuia discounturi la hoteluri, pot închiria maşini, au acces gratuit sau tarife preferenţiale în peste 350 de locaţii de tip spa, centre de wellness, health clubs şi fitness clubs din întreaga lume. „La ora actuală, Banca Transilvania deţine un portofoliu de aproape 1.000 de carduri Visa Platinum, din care circa 200 au fost emise în acest an“, susţine Gabriela Nistor, director executiv retail banking în cadul instituţiei financiare.

Siguranţă
„Din momentul lansării lor pe piaţă, cardurile co-branded au avut mare succes în România, datorită beneficiilor multiple, cum ar fi comoditatea, siguranţa şi recompensele pe care le oferă“, spune Denisa Mateescu, general manager pentru România şi Regiunea Balcanilor, MasterCard Europe.

187-43015-33_hotel_48.jpg

 

Hoteluri
Cardurile premium permit rezervări şi reduceri în cadrul unor lanţuri hoteliere precum The Savoy, Le Meridian

187-43017-33_restaurant_48.jpg

 

Restaurante
Rezervări şi preţuri preferenţiale în cadrul restaurantelor Relais & Chateaux prin intermediul cardurilor exclusiviste

187-43013-33_callcenter_48.jpg

 

Consiliere
Servicii de „concierge“ oferite prin intermediul serviciului de asistenţă World Signia

187-43014-33_dentist_48.jpg

 

Asigurare medicală
Cheltuieli medicale şi de spitalizare sau asigurare în cazul unui accident petrecut pe parcursul călătoriei

187-43016-33_lawyer_48.jpg

 

Asistenţă juridică
Servicii juridice de specialitate pentru clienţi de elită, prin cardurile premium