Elon Musk ar putea pierde milioane de dolari

Potrivit raportului New York Times de vineri, Compania de social media X, proprietate a lui Elon Musk, se confruntă cu perspectivele pierderilor de venituri din publicitate, estimate la până la 75 de milioane de dolari până la sfârșitul anului. Acest lucru vine în urma deciziei luate de zeci de mărci importante de a suspenda campaniile lor de marketing pe platformă.

Săptămâna trecută, o postare considerată antisemită și asociată lui Musk a determinat mai multe companii, printre care Walt Disney și Warner Bros Discovery, să suspende reclamele lor pe platforma cunoscută anterior sub numele de Twitter.

Platforma X a reacționat prin acționarea în judecată a grupului de monitorizare Media Matters, susținând că organizația a defăimat platforma prin publicarea unui raport care afirma că reclamele unor mărci importante, inclusiv Apple și Oracle, au apărut în asociere cu postări care promovau pe Adolf Hitler și partidul nazist.

Ce companii l-ar putea părăsi

Documentele interne consultate de către The New York Times în această săptămână includ peste 200 de reclame ale unor companii notabile precum Airbnb, Amazon, Coca-Cola și Microsoft. Un număr semnificativ dintre aceste companii au decis să oprească sau să ia în considerare întreruperea publicității pe rețeaua de socializare.

Vineri, compania X a declarat că veniturile în valoare de 11 milioane de dolari sunt în pericol, însă cifra exactă a fluctuat pe măsură ce unii agenți de publicitate s-au întors pe platformă, în timp ce alții și-au mărit cheltuielile.

Până în momentul de față, compania nu a răspuns imediat unei solicitări de comentarii din partea Reuters.

Agențiile de publicitate s-au retras de pe platforma X începând cu achiziția făcută de Musk a fostei platforme Twitter în octombrie 2022 și reducerea moderării conținutului, fenomen care a condus la o creștere bruscă a discursurilor instigatoare la ură pe această platformă, conform grupurilor pentru drepturile civile.

În SUA, veniturile din reclame ale platformei au înregistrat o scădere de cel puțin 55% an de an în fiecare lună de la preluarea acesteia de către Musk, conform informațiilor anterioare transmise de Reuters.