Evenimente Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Business

Efectele grave ale Brexit! O mare companie renunţă la Marea Britanie!

Autor: | | 0 Comentarii | 114 Vizualizari

O întreagă serie de nume cunoscute din industrie au făcut anunţuri alarmante pentru economia britanică în perspectiva Brexitului.

Constructorul nipon de automobile Nissan şi-a anunţat decizia de a renunţa la producerea unuia din cele mai cunoscute modele ale sale, crossoverul X-Trail, la fabrica din Sunderland, în nord-estul Angliei, care este în momentul de faţă principala sa uzină din Europa. Conducerea companiei a evocat indirect Brexitul între motive, transmit AFP şi Reuters.

"Am luat această decizie din motive economice, dar incertitudinea care persistă în privinţa relaţiilor dintre Marea Britanie şi Uniunea Europeană nu ajută societăţile cum este şi a noastră să-şi planifice viitorul", a menţionat într-un comunicat Gianluca de Ficchy, preşedintele Nissan Europe, citat de Agerpres.

Următoarea generaţie a X-Trail pentru piaţa europeană va fi produsă în fabrica de la Kyushu, în Japonia, şi nu la Sunderland, cum se anunţase în 2016.

Celelalte viitoare modele prevăzute să fie produse la Sunderland, SUV-urile Juke şi Qashqai, nu vor fi afectate de această decizie, a precizat grupul.

Tot la Sunderland sunt asamblate actualmente maşina electrică Leaf şi modelele mărcii de lux Infinity.

Fabrica Nissan din Sunderland, cea mai mare din Marea Britanie, joacă un rol central în economia oraşului cu 275.000 de locuitori, care au votat în proporţie de 61% pentru Brexit în 2016. Uzina inaugurată în 1986 şi unde lucrează 7000 de oameni produce 500.000 de vehicule pe an, din care 55% sunt exportate către UE, fără plata de taxe vamale, lucru care s-ar putea schimba dacă Marea Britanie iese din UE fără un acord.

Anunţul de duminică reprezintă o nouă lovitură pentru industria automobilului din Marea Britanie, confruntată cu o scădere la aproape jumătate a investiţiilor în principal din cauza incertitudinilor legate de Brexit, potrivit Asociaţiei constructorilor şi vânzătorilor de automobile SMMT.

La sfârşitul lui ianuarie, Airbus a avertizat că va lua "decizii foarte dureroase" în cazul unui Brexit fără acord, gigantul nipon Sony a decis să-şi mute sediul european în Olanda, iar un alt grup tehnologic, Dyson, a indicat că se va muta în Singapore, deşi a afirmat că nu din cauza ieşirii Marii Britanii din UE. La rândul său, Toyota a avertizat că o ieşire fără acord ar determina o întrerupere temporară a producţiei sale din Anglia.

Pagina 1 din 1
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Cancan

Animal Zoo

EVZ Monden

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.