​​”Poșta Română a fost amendată luni, 29 octombrie, cu 25.000 de lei de către arbitrul telecom (ANCOM) pentru că nu a respectat parametrii minimi de calitate pentru trimiterile simple, dar compania va plăti de fapt numai 2.500 de lei”, a declarat joi pentru HotNews.ro Cristin Popa, directorul executiv de control în ANCOM. De ce? „Din păcate, ultimile modificări legislative aduse prin Legea 203/2018 permit ca, în cel mult 15 zile, contravenientul să poată plăti jumătate din amenda minimă pe care autoritatea o putea da conform cu OUG 111/2011 privind comunicațiile electronice, respectiv 5.000 de lei. În aceeași situație ne aflăm și în cazurile mult mai grave”, a spus acesta.

Potrivit prevederilor art. 28 alin. (1) din Ordonanța Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravențiilor (așa cum a fost modificat de art. 20, punctul 10. din capitolul V din Legea 203/2018) „Contravenientul poate achita, în termen de cel mult 15 zile de la data înmânării sau comunicării procesului-verbal, jumătate din minimul amenzii prevăzute de actul normativ, agentul constatator făcând mențiune despre această posibilitate în procesul-verbal.

În cazul Poștei, operatorul nu a respectat parametrii minimi de calitate pentru trimiterile simple, prin urmare, ANCOM a aplicat luni o amendă contravențională de 25.000 de lei. Din păcate, ultimile modificari legislative aduse prin L 203/2018, permit ca operatorul să poată plăti jumătate din amenda minimă pe care autoritatea o putea da conform cu OUG 111/2011 privind comunicațiile electronice. Cum amenda minimă pe care o poate da ANCOM este de 5.000 de lei, Poșta va plăti 2.500 de lei în 15 zile.

În aceeași situație se află autoritatea și pentru cazurile mult mai grave, de exemplu în situații critice generate de operatorii de telefonie mobilă, când pentru fapte ce afectează utilizatorii amenzile în trecut urcau până la peste 1.000.000 de lei, iar pe actuala legislație operatorul ar plăti 2500 lei. (n.a oficialul ANCOM face referire la amenda de 1,1 milioane lei aplicată Telekom România pentru indisponibilitatea serviciilor de voce, date și SMS din luna martie a acestui an).„, a declarat joi pentru HotNews.ro Cristin Popa, director executiv de monitorizare și control în cadrul ANCOM.

Acesta a mai spus că „ANCOM nu are dreptul de a avea inițiativă legislativă, însă a expus situația parlamentarilor din comisiile de specialitate pe al căror sprijin contează pentru remedierea acestei scăpări legislative.”