Evenimente Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Discover

Dezastruos. Viitor sumbru pentru România. Cifrele dezastruoase care ne clasează iar la coada Europei

Autor: | | -2 Comentarii | 1757 Vizualizari

Noi statistici despre România ies la iveală și ne arată ce ne rezervă viitorul. Ne-am obișnuit cu vești negative așa că nu ne miră procentul de 39% dintre elevii români sunt analfabeți funcțional.

Milioane de tineri termină liceul fără să aibă cunoştinţe de bază. Studiile arată că aproape 40% dintre ei nu înţeleg un text pe care îl citesc la prima vedere şi nu pot face deducţii logice simple.

În clasamentul european al analfabetismului funcţional, România ocupă primul loc. Şi acest lucru înseamnă că şcoala nu este în stare să-i înveţe mai nimic pe elevi, scrie Digi24.

O persoană este în zona anlafabetismului funcţional dacă ea este capabilă să citească foarte bine un text, este capabilă să memoreze multe informaţii din textul respectiv, de asemenea să le reproducă, dar nu reuşeşte să folosească informaţiile respective în viaţa de zi cu zi. Altfel spus, ceea ce a citit, a învăţat sau a auzit nu îi foloseşte la nimic atâta vreme cât în viaţa normală, în diferite contexte, nu reuşeşte să folosească informaţiile respective.”, spune Liliana Romaniuc, Asociaţia Română de Literaţie

Încă din anul 2000, de când nivelul de alfabetizare funcţională este testat în România, nu am reuşit să ne depăşim condiţia de codaş al Europei. Cu toate că procentele s-au îmbunătăţit, România rămâne pe ultimele trei locuri când vine vorba despre capacitatea elevilor de 15 ani să înţeleagă ceea ce citesc sau să rezolve exerciţii simple de matematică şi ştiinţe. În 2015, 39% dintre elevii de clasa a VIII-a, erau analfabeţi funcţional.

„Primii care ar trebui să identifice unde se află elevul sunt profesorii şi când spun asta mă refer la profesorii de absolut toate disciplinele. Dacă eu, ca profesor, constat că un elev reţine bine informaţia şi o reproduce bine, dar dacă l-am scos în contextul structurat teoretic şi l-am dus la altă disciplină sau în viaţa reală şi constat că nu ştie să folosească informaţia respectivă, este un prim semnal că are probleme de înţelegere a textului pe care îl citeşte sau îl primeşte, a explicaţiilor pe care profesorul le oferă elevilor. Lucrul acesta îl putem constata de la o vârstă fragedă, din ciclul primar, imediat după ce au trecut de alfabetizarea de bază care înseamnă recunoaşterea literelor, a cuvintelor, citirea cursivă, în momentul în care citeşte o poveste şi nu înţelege ce fac personajele din povestea respectivă sau nu reuşeşte să facă legăturile între diferitele momente din povestea respectivă, iată un alt semnal”, spune Liliana Romaniuc, Asociaţia Română de Literaţie

 

În opinia specialiştilor, principala cauză pentru care s-a ajuns în această situaţie este metoda de învăţare bazată pe memorare şi nu pe înţelegerea conceptelor. Aşadar, schimbarea din temelii a programelor şcolare este soluţia pe care o propun specialiştii în politici de educaţie. Însă, s-ar putea face ceva şi pe termen scurt.

Pagina 1 din 2
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Cancan

Animal Zoo

EVZ Monden

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.