Vânzările Dacia au scăzut în luna septembrie în mai multe state ale Europei. În Germania, s-au vândut cu peste 50 de procente mai puţine autovehicule Dacia faţă de aceeaşi lună a anului trecut.

Pe locul secund în privinţa scăderii achiziţiilor s-a aflat Marea Britaniei. Acolo, în septembrie, vânzările au scăzut cu 45 de procente.

Şi în Italia, Dacia a înregistrat o scădere considerabilă a înmatriculărilor cu 34 de procente. Toate aceste scăderi vin după ce de la 1 septembrie s-a introdus o noua procedura privind testarea poluării, iar multe dintre motoare nu mai fac faţă noilor proceduri.

În septembrie, Dacia a vândut 2.333 de vehicule pe piaţa italiană, în scădere cu 34,06% faţă de perioada similară din 2017, când a înmatriculat 3.538 de unităţi.

Astfel cei care au vrut să îşi cumpere o Dacia au făcut asta în august, atunci când producătorii au mizat pe promoţii pentru a scăpa de maşinile care nu ar fi făcut faţă testărilor. De la începutul anului, s-au vândut în Europa, aproape 46.000 de autoturisme, ceea ce înseamnă o creştere faţă de anul trecut de doar 1.000 de unităţi.

De acestă nouă procedură privind testarea au fost afectate şi alte mărci de maşini, înmatriculările scăzând semnificativ.