Diferența dintre prețul motorinei și cel al benzinei a crescut în ultimele patru zile, de la 10 bani pe litru la 70 de bani pe litru. Acest lucru se datorează, în mare parte, dezechilibrului dintre cererea și oferta de combustibil diesel la nivel european și local. În plus, fenomenul este accentuat și de războiul din Ucraina.

Dacă benzina s-a ieftinit în ultimele zile, prețul motorinei a avut o evoluție inversă, scumpindu-se de duminică până joi cu 11 bani pe litru, transmite profit.ro.

Acest lucru se poate observa cu ușurință în prețurile principalelor stații ale Petrom, OMV, MOL și Lukoil din Capitală, dar și din alte orașe ale țării.

Prețurile carburanților în București, 8 aprilie 2022

Petrom: benzină standard – 7.7 lei/l, motorină standard – 8.34-8.37 lei/l – diferență de 0.64-0.67 lei

OMV: benzină standard – 7.79-7.86 lei/l, motorină standard – 8.46 – 8.52 lei/l – diferență de 0.67-0.66 lei

MOL: benzină standard – 7.78-7.88 lei/l, motorină standard – 8.48 – 8.54 lei/l – diferență de 0.7 lei

Lukoil: benzină standard – 7.71 lei/l, motorină standard – 8.4 lei/l – diferență de 0.69 lei

Prețurile carburanților în Cluj-Napoca, 8 aprilie 2022

Petrom: benzină standard – 7.68 lei/l, motorină standard – 8.37 lei/l – diferență de 0.69 lei

OMV: benzină standard – 7.76 lei/l, motorină standard – 8.45 lei/l – diferență de 0.69 lei

MOL: benzină standard – 7.78 lei/l, motorină standard – 8.47 lei/l – diferență de 0.69 lei

Lukoil: benzină standard – 7.69 lei/l, motorină standard – 8.4 lei/l – diferență de 0.71 lei

Prețurile carburanților în Timișoara, 8 aprilie 2022

Petrom: benzină standard – 7.64 lei/l, motorină standard – 8.37 lei/l – diferență de 0.73 lei

OMV: benzină standard – 7.7 lei/, motorină standard – 8.45-8.49 lei/l – diferență de 0.75 lei

MOL: benzină standard – 7.7 lei/l, motorină standard – 8.45-8.47 lei/l – diferență de 0.75 lei

Lukoil: benzină standard – 7.71 lei/l, motorină standard – 8.4 lei/l – diferență de 0.69 lei.

România importă o bună parte din motorina necesară

Menționăm că țiţeiul, esenţial pentru producţia de combustibili utilizaţi în transportul rutier şi pentru industria petrochimică, a fost produsul cu a doua cea mai mare expunere la importurile din Rusia, după gazele naturale. În 2020, UE a primit de la acest furnizor 26% din importurile sale de ţiţei, satisfăcând 37% din necesarul de energie al UE.

Potrivit sursei citate, România este la rândul ei un importator de produse petroliere, mai ales motorină. Surse din piață spun că în 2021 țara noastră a importat din Rusia 30% din necesarul de motorină, majoritatea din terminalele Oil Terminal.

În prezent, doar rafinăria de la Petrobrazi, care este operată de OMV Petrom folosește în mare parte țiței autohton, în vreme ce celelalte două folosesc țiței din import.