Declaraţia unică va fi depusă la ANAF (Agenţia Naţională de Administrare Fiscală), iar apoi MFP trimite datele necesare la Casa de Pensii, la şomaj (Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă).
Declaraţia unică va putea fi depusă atât direct la ANAF cât şi în format electronic, on-line. În prezent, angajatorii trebuie să depună cinci declaraţii lunar – două la ANAF şi câte una la Casa de Pensii, Casa de Sănătate şi respectiv ANOFM.
Pentru veniturile acordate angajaţilor, angajatorul plăteşte contribuţii de sănătate – 5,2%, contribuţie de şomaj 0,5%, contribuţie de pensie – 20,8%, contribuţie la fondul de garantare a creanţelor salariale – 0,25%, contribuţia pentru asigurări de accidente de muncă şi boli profesionale – 0,15-0,85%, contribuţia pentru concedii şi indmenizaţii medicale – 0,85% şi reţine angajaţilor contribuţie de sănătate – 5,5%, contribuţie de şomaj – 0,5% şi contribuţie de pensie – 10,5%. La acestea se adaugă impozitul pe venit de 16%.
Prima declaraţie unică va fi depusă de angajatori până pe 25 februarie pentru veniturile aferente lunii ianuarie.
SURSA: Agerpres