Dispare brandul RCS&RDS de pe piaţa din România. Cu ce va fi înlocuit

RCS&RDS – acest brand celebru este pe cale să dispară din România. Nu este însă niciun motiv de alarmă pentru clienţii companiei telecom.

Totul ar avea legătură cu noua strategie a companiei. Ea urmează să îşi schimbe numele, în mod oficial, în Digi România.

Totul urmează să fie implementat în mod oficial în prima decadă a lunii viitoare. Aşadar, din luna mai a acestui an, brandul RCS&RDS va dispărea şi va fi înlocuit complet cu Digi România, notează profit.ro.

Rezultate financiare solide pentru Digi

RCS (Romanian Cable Systems) este prima companie înfiinţată, în anul 1994. În 1998, apărea şi RDS (Romanian Data Systems). Cele două fuzionau în anul 2005.

Potrivit datelor raportate de companie, RCS&RDS înregistra o cifră de afaceri de 4,82 miliarde de lei în anul 2022. Profitul net era de 1,33 miliarde de lei în aceeaşi perioadă.

Veniturile consolidate ale Digi Communications au crescut cu 13% față de anul anterior in T4 2023, ajungând la 451,6 milioane euro, ceea ce a condus la venituri consolidate preliminare de 1.690,4 milioane euro generate în 2023 (+13% față de 2022)

EBITDA ajustată (excluzând impactul IFRS 16) a atins 141,4 milioane euro în T4 2023, o creștere de 24% față de anul anterior, pe fondul extinderii bazei de clienți, contribuind la rezultatul pentru 2023, de 509,3 milioane euro (+19% față de 2022)

Grupul a înregistrat o creștere substanțială a numărului de unități generatoare de venituri (RGU) pe toate cele trei piețe – România, Spania și Italia, ajungând la 23,9 milioane de RGU (+15% față de anul anterior) la nivelul întregului portofoliu de servicii – servicii de telecomunicații mobile, internet fix și date televiziune cu plată și servicii de telefonie fixă.

RCS & RDS
SURSA FOTO: Facebook, Digi Romania

„Digi Communications a avut parte de o creștere remarcabilă în 2023. Piețele noastre de bază, România și Spania, au continuat să fie extrem de competitive anul trecut, dar acest lucru nu a avut un impact negativ asupra ratelor noastre de creștere.

În România, segmentul nostru cel mai dinamic, serviciile de telecomunicații mobile, a înregistrat o creștere de 18% a RGU-urilor.  În Spania, ne-am mărit baza utilizatorilor de servicii de internet fix cu 63%, ajungând la 1,4 milioane de clienți. De asemenea, în ambele țări suntem lideri în ce privește portabilitatea mobilă netă.

Suntem încântați de progresul obținut și recunoscători pentru oportunitatea de a deservi aceste piețe dinamice. Peisajul telecomunicațiilor europene este în continuă schimbare, dar Digi rămâne neclintit în angajamentul său de a livra servicii superioare la prețuri competitive.

Rezultatele financiare pe care le prezentăm astăzi acționarilor noștri evidențiază capacitatea noastră de a satisface cerințele consumatorilor chiar și în medii extrem de competitive”, a explicat Serghei Bulgac, CEO-ul Digi Communications.

Contribuţie de peste 1 miliard de lei în 2023 la bugetul de stat

Grupul Digi este şi un important contributor la bugetul de stat al României. Potrivit informaţiilor oficiale publicate de companie pe 3 aprilie, Grupul Digi a virat către bugetul de stat, în perioada ianuarie-martie 2024, suma de 312,5 milioane de lei, sumă ce reprezintă taxe, contribuții și impozite aferente operațiunilor tuturor entităților din România ale grupului.

În 2023, contribuția totală la bugetul de stat s-a ridicat la 1,1 miliarde de lei.

Compania pune în practică o viziune de business bazată pe investiții durabile și tehnologii avansate, cu scopul de a satisface nevoile tot mai variate ale clienților.

Digi aduce pe piața autohtonă servicii de telecomunicații fixe și mobile de cea mai bună calitate, la prețuri avantajoase, de care se bucură, de trei decenii, milioane de abonați, transmite compania telecom.