Problema este destul de serioasă pentru compania americană ce realizează mai bine de jumătate din veniturile sale la nivel global în China. În Decembrie, după ce a apărut în presă ştirea conform căreia au fost descoperite reziduuri chimice într-o porţie de pui, vânzările s-au prăbuşit la toate cele 5.300 de fast-food-uri Yum Brands din China, majoritatea KFC. Asta deşi autorităţile n-au amendat compania după ce au efectuat o anchetă. În ultimele săptămâni, KFC a pornit o campanie agresivă de promovare, oferind bere sau îngheţată gratuit la fiecare meniu comandat, însă fără mare succes. Potrivit rezultatelor publicate recent, compania a înregistrat o scădere de 6% a vânzărilor din China în ultimul trimestru al anului trecut şi estimează venituri cu 25% mai reduse în primele trei luni ale acestui an.
“Nu putem face prea multe ca să schimbăm trendul. Avem nevoie de timp”, a declarat David Novak, CEO al Yum Brands. “Am irosi o grămadă de bani făcând acum marketing”, completează Novak. Totuşi, KFC va începe o campanie de marketing agresivă după Anul Nou Chinezesc, pe 10 februarie.