Evenimente Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Business

De ce costă de trei ori mai mult să repari o mașină neasigurată față de una cu RCA (P)

Autor: | | 0 Comentarii | 294 Vizualizari

Dacă vei merge la un service și vei alege să repari mașina pe banii tăi, cel mai probabil te va costa de trei ori mai puțin decât reparația efectuată cu asigurare auto. La această concluzie a ajuns Uniunea Naţională a Societăţilor de Asigurare din România (UNSAR), care a realizat un studiu care explică cum este posibil acest lucru.

UNSAR spune că unele service-uri auto cresc artificial şi nejustificat costurile reparaţiei unei maşini, dacă ele sunt suportate din asigurarea RCA, chiar de până la trei ori mai mult faţă de costurile reparaţiei unei maşini al cărei proprietar nu are asigurare obligatorie, potrivit studiului.

Vezi aici RCA online

Studiul a urmărit determinarea modului în care o unitate reparatoare auto execută o ofertă de reparaţie către un client, pe de-o parte în situaţia în care acesta are autovehiculul asigurat, iar pe de altă parte în cazul în care nu deţine asigurare.

Concret, în prima parte a studiului, un client anonim s-a dus la service şi a cerut oferte de reparaţie a autovehiculelor fără asigurare, 29 de service-uri trimiţând o formă de deviz în urma evaluării daunelor. În cea de-a doua parte, au fost comparate oferte de reparaţie ale maşinilor cu asigurare, folosindu-se devize de reparaţie extrase din dosare de daune plătite ale asigurătorilor. 

Ce diferenţe de preţuri există

Revopsirea unei bare faţă l-a costat pe un posesor de maşină avariată care nu are asigurare un preţ mediu de aproximativ trei ori mai mic decât tariful mediu achitat de către un şofer de Skoda Octavia care deţine asigurare, arată studiul UNSAR. Astfel, şoferul fără asigurare a plătit 501,03 lei, faţă de 1.505,52 lei cât au cerut în medie service-urile în cazul aceleiaşi maşini, dar cu asigurare. 

Pentru o revopsire bară spate, şoferul neasigurat a plătit la service un preţ mediu de 503,15 lei, în timp ce o revopsire printr-o asigurare auto se plăteşte 1.750,65 de lei. 

Și pentru înlocuirea unui far dreapta, piesă originală, tot şoferul neasigurat a plătit mai puţin. Avantajul de preţ mediu achitat este de 528,44 lei, faţă de 814 lei achitaţi în cazul unui autovehicul cu asigurare.  

UNSAR a realizat studiul în perioada 1 ianuarie 2017 - 31 mai 2018, pe baza ofertelor colectate de la 29 de ateliere de reparaţii.

 

Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

Pagina 1 din 2
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Ziare.com

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.