”Din punctul nostru de vedere, a crescut cererea pentru destinațiile din Asia, în contextul în care au devenit mult mai accesibile ca preț. În plus, turistul din ziua de azi își dorește să exploreze meleaguri noi și să aprofundeze culturi noi”, spune Daniela Toncu, manager retail Happy Tour. Potrivit acesteia, pentru China, în unele perioade ale anului, în special de sărbători naţionale, se fac rezervări cu mult timp înainte. La Festivalul de primăvară, mulţi chinezi călătoresc înapoi în oraşele lor de origine şi sistemul de transport devine atât de încărcat încât s-ar putea crede că nu mai este spaţiu pentru nimeni. Cu alte cuvinte, dacă în trecut oraşele erau pline numai de biciclete, acum sunt pline de maşini, iar blocajele în trafic sunt destul de dese.

Pentru turiștii care doresc să cumpere diverse lucruri, și în această țară, negocierile sunt foarte frecvente, mai ales în zonele turistice. În cazul în care vânzătorii sau negustorii nu vorbesc limba engleză, turiștii pot comunica cu uşurinţă folosind calculatorul lor pentru a le arăta cât de mult sunt dispuşi să plătească.

De asemenea, există restaurante unde descrierea preparatelor nu este și în limba engleză, ceea ce se transformă într-o provocare pentru un turist care dorește să încerce anumite preparate. ”Ca în orice ţară, există o gamă de restaurante de la cele de lux, până la cele mai ieftine. De asemenea, există cazuri în care poți lua masa în sălile centrelor comerciale. Meniul este prezentat, de multe ori, într-o carte mare, cu poze viu colorate ale produselor. Sunt și situații în care descrierea produselor nu este și în limba engleză, iar turistul va trebui să ghicească ceea ce mănâncă. Bucătăria chinezească implică multă carne, iar carnea de porc este la fel de populară ca și cea de pui, raţă sau peşte”, adaugă Daniela Toncu.

Cât despre buget, aceasta spune că este de circa 3999 euro pentru un loc în cameră dublă, cu toate taxele incluse, pentru un program 22 zile (China – Tibet – Hong Kong și Macao).

Și în cazul Japoniei, dacă luăm ca exemplu perioada cuprinsă între 10 și 21 noiembrie (Tokyo – Nikko – Lacul Kawaguchi – Muntele Fuji – Hakone – Lacul Ashi – Osaka – Nara – Kyoto), prețul ajunge la 3115 euro de persoană în cameră dublă.

”Ideal pentru vizitat Japonia este primăvara și toamna. Cât despre ținută, un turist trebuie să țină cont de căldură și umiditate atunci când își alege îmbrăcămintea de vară. Nu trebuie să te îmbraci în ținută de plajă în centrele urbane. Pantalonii scurți sunt totuși acceptați. De asemenea, ai nevoie de pantofi ușor de scos  atunci când vizitezi temple sau intri în “ryokan”, restaurant ori case private”, punctează Toncu.

Altfel, pentru Tokyo, mulți aterizează pe aeroportul Narita. De asemenea, Aeroportul International Kansai, construit cel mai recent, este și cel cel mai convenabil pentru Osaka, Kyoto și Kobe. CENTRAIR (aeroportul pentru centrul Japoniei) este recomandat pentru zborurile internaționale  către Nagoya. ”Ruta non-stop de la Londra la Tokyo este de 12 ore. Aeroportul Narita, aflat la 66 km de Tokyo, este vestit ca incomod, dar există câteva variante ca să ajungi în oraș. O călătorie cu taxiul costă  200 de dolari. Totodată, o călătorie mai ieftină, cu durata medie de 70 de minute, este cu autobuzul Limousine, care pleacă spre Tokyo la fiecare 10-15 minute. Poți cumpăra bilet din clădirea terminalului. Altă cale de a ajunge în oraș este cu trenul. Biletele pentru expresul de Arita – NEX- sunt între 25 și 35 de dolari. Trenul poate face 53 de minute până la gara Tokyo și 84 minute până la Shinjuku”, adaugă Daniela Toncu.

 În Japonia, salutul corect la o întâlnire sau despărțire este cel de plecăciune, iar repetarea sa este determinată de respectul datorat celuilalt. Majoritatea japonezilor obișnuiesc să dea mâna cu străinii, o plecăciune scurtă fiind suficientă pentru un turist. De asemenea, dacă te duci la o pretrecere într-o casă niponă, este recomandat să aduci gazdelor în dar o sticlă de vin, flori sau un obiect din țara de origine.