Un purtător de cuvânt al Daimler a dat asigurări că vehiculele companiei nu utilizează acel software care permitea maşinilor să îndeplinească standardele referitoare la poluare în timpul testelor, dar nu şi în timpul operaţiunilor normale.

Şi reprezentanţii BMW, cel mai mare mare producător de automobile de lux din lume, au dat asigurări că nu există nici un sistem instalat în maşini care să răspundă diferit în timpul testelor şi în timpul operaţiunilor normale.

Joi, la la Bursa de la Frankfurt, acţiunile Daimler şi BMW înregistrau scăderi de 4,2% şi, respectiv, 6,2%, în timp ce titlurile VW au urcat cu 7,8%. Din cauza declinului acţiunilor, VW a pierdut săptămâna aceasta aproape 25 miliarde de euro (28 miliarde de dolari) din capitalizarea de piaţă.

Directorul general al Volkswagen, Martin Winterkorn, şi-a prezentat miercuri demisia, după o reuniune de urgenţă a conducerii şi principalilor acţionari, pe fondul scandalului emisiilor. Un succesor al lui Martin Winterkorn va fi anunţat vineri.

Winterkorn a declarat că demisionează pentru a-şi asuma 'deplina responsabilitate' pentru scandalul care a afectat compania germană. Berthold Huber a afirmat că VW regretă profund scandalul precum şi pierderea încrederii clienţilor.

Volkswagen este acuzat că ar fi manipulat rezultatele testelor autorităţilor SUA legate de emisiile vehiculelor comercializate de grupul german prin instalarea unui software care permitea maşinilor să îndeplinească standardele referitoare la poluare în timpul testelor dar nu şi în timpul operaţiunilor normale. Din acest motiv nivelul poluării era mai ridicat, susţine Agenţia pentru Protecţia Mediului din SUA (EPA).

Reprezentanţii VW au recunoscut că au falsificat datele la testele din SUA privind emisiile vehiculelor şi au anunţat că 11 milioane de vehicule diesel vândute în întreaga lume au fost echipate cu sisteme electronice speciale, pentru evitarea standardelor referitoare la poluare. Aproximativ 482.000 de vehiculele diesel produse în perioada 2008 – 2015 sub brandurile Volkswagen şi Audi includ acel software destinat să modifice nivelul emisiilor, a anunţat EPA.

Numai în SUA, amenzile totale ar putea ajunge la 18 miliarde de dolari (16 miliarde de euro) sau 30.000 de dolari per vehicul. Reparaţiile vor fi efectuate de VW, ceea ce va majora costurile companiei. Sunt vizate modelele produse în ultimii şapte ani, inclusiv Jetta, Beetle, Golf, Passat şi Audi A3.AGERPRES