“Cadrul de evoluţie a brandului Dacia în 1990-2000 a fost precar şi periculos. Acum, cu detaşarea pe care mi-o dă timpul, declar că supravieţuirea brandului Dacia în perioada 1990-2000 poate fi calificată ca un miracol”, a afirmat Stroe, care a adăugat că salvarea mărcii în acea perioadă s-a datorat dăruirii salariaţilor şi faptului că erau produse cele mai ieftine automobile din lume, preţul final la client fiind de numai 3.000 dolari.
Primul automobil Dacia a fost produs în 1968 – modelul Dacia 1100. În 31 de ani, până la privatizare, Dacia a produs 2,15 milioane maşini în 10 variante constructive.
După privatizarea cu Renault, în 10 ani constructorul autohton a produs alte 1,78 milioane de automobile, în nouă variante constructive.
În anii 1968-1980, Dacia avea o imagine formidabilă şi era considerată “regina” construcţiilor de maşini, dar imaginea pozitivă a mărcii s-a deteriorat puternic după 1980.
550.000 de Dacii vor fi produse în 2015
"Producţia de automobile Dacia va creşte până în anul 2015 la 550.000 de unităţi. Pentru anul 2010, producţia Dacia este estimată la 330.000 de unităţi, din care 90% pentru export, până în anul 2015 creşterea producţiei fiind de 66%", potrivit lui Stroe.

Stroe a menţionat un studiu din Germania privind calitatea în industria auto, care arată că 89,1% din posesorii de automobile Dacia sunt satisfăcuţi, iar patru din cinci posesori de Dacia nu au avut nicio problemă cu maşina în ultimele 12 luni.

Vicepreşedintele Dacia a mai precizat că, după privatizare, investiţiile se cifrează până acum la 1,7 miliarde euro.

SURSA: Agerpres