Dacia Sandero va primi motorizare full hybrid. Noul Spring, gata în 2026 cu dezvoltare ultra-rapidă
Dacia face un pas important spre electrificare și eficiență: cel mai vândut model al mărcii, Sandero, va beneficia de o motorizare full hybrid, a anunțat recent Guido Haak, vicepreședintele executiv pentru planificarea produselor din cadrul Renault Group.
Oficialul a explicat pentru Profit.ro că investițiile masive ale grupului în tehnologia hibridă conferă un avantaj competitiv clar în fața rivalilor europeni și globali. Cererea pieței este mult mai puternică pentru sistemele full hybrid comparativ cu variantele plug-in hybrid (PHEV), acestea din urmă riscând să devină mai puțin atractive dacă regulamentele de omologare devin mai restrictive.
„Categoric, Sandero va avea motor hibrid”, a subliniat Guido Haak, fără să precizeze însă dacă această motorizare va fi disponibilă și pe actuala generație sau doar pe următoarea. Momentan, nu există o confirmare oficială privind lansarea motorului hibrid pe modelul curent.
În același context, Haak a dezvăluit că în 2026 va debuta și noua generație Dacia Spring. Modelul electric, aflat în plin proces de dezvoltare, va fi unul dintre cele mai rapide proiecte ale Renault Group, fiind dezvoltat în doar 16 luni în cadrul programului Leap 100 – o provocare ce reduce cu aproape un sfert durata normală de dezvoltare (21 luni).
„Avantajul PHEV va dispărea dacă schimbarea sistemului de omologare va face acest tip de motor mai puțin atractiv, însă Renault Group oferă ambele tipuri de motoare pentru clienții săi, în acest moment. În viitor, lucrurile s-ar putea schimba”, a spus Haak.
Noul Dacia Spring a avut parte de dezvoltare rapidă și schimbări importante
În același context, Guido Haak a confirmat că noua generație Dacia Spring va fi lansată în 2026. Acest model electric, foarte apreciat pentru accesibilitatea și simplitatea sa, se află în prezent în plin proces de dezvoltare.

Noutatea este că viitorul Spring va fi dezvoltat în doar 16 luni, în cadrul unui program intern Renault numit Leap 100. Acest program presupune în mod normal o durată de dezvoltare de 21 de luni, astfel încât acest ritm accelerat este o provocare tehnologică și managerială importantă pentru grup.
De asemenea, este posibil ca viitorul model electric să nu mai păstreze denumirea Spring, indicând o nouă etapă de maturizare a gamei electrice Dacia.
Test drive Dacia Spring
Recent, echipa „Adevărul” a testat Dacia Spring în versiunea cu motor de 65 CP și baterie de 26,8 kWh capacitate utilă. Autonomia oficială, bazată pe un consum mediu declarat de 13,2 kWh/100 km, este de aproximativ 228 km în condiții ideale.
Dacia Spring se încarcă la prize AC cu putere de până la 7,4 kW, necesitând în jur de 5 ore pentru o încărcare completă, iar la o priză domestică obișnuită durata crește la peste 13 ore. La stații rapide de curent continuu (CC), Spring poate accepta până la 30 kW, ajungând de la 0 la 80% încărcare în aproximativ 56 de minute.
Pe traseele urbane, Dacia Spring impresionează prin agilitate, accelerație promptă și manevrabilitate ușoară, fiind o alegere excelentă pentru deplasările zilnice în oraș.
În schimb, pe drumurile extraurbane, la viteze peste 90 km/h, modelul începe să-și arate limitele, mai ales în condiții de vânt lateral, când stabilitatea și confortul la rulare pot fi afectate.