Oficialii germani au menționat că autoritatea cu sediul la Flensburg a început verificările unor vehicule încă din luna septembrie, iar acum încearcă să determine dacă și ale modele aflate pe piața germană au emisii mai mari decât cele declarate. Motivul verificării specifice a celor peste 50 de modele enunțate mai jos are la bază atât statistica înmatriculărilor de autoturisme din Germania cât și informații obținute de la „terțe părți”. Inginerii KBA au menționat și că două treimi dintre testele necesare au fost deja realizate, iar rezultatele arată o creștere a nivelului de oxizi de azot în diferite condiții de mediu și stil de conducere. Acestea au fost comunicate producătorilor și autorităților de omologare fiind în continuare evaluate. Numai după încheierea tuturor testelor și primirea datelor solicitate de la constructorii vehiculelor rezultatele finale vor fi communicate oficial.

În informarea KBA apar mărci și modele precum Audi (A6 și A3), BMW (Seria 3 și Seria 5), Mini, Ford (Focus și C-Max), Opel (Astra, Insignia și Zafira), Mercedes-Benz (Clasa C și CLS), Porsche (Macan), smart (fortwo), Volkswagen (Golf, Beetle, Passat, Touran, Polo și Touareg), Afa Romeo (Giulietta), Chevrolet (Cruze), Fiat (Panda), Hyundai (I20 și ix35), Honda (HR-V), Jeep (Cherokee), Mazda (6), Mitsubishi (ASX), Nissan (Navara), Peugeot (308), Renault (Kadjar), Toyota (Auris) și Volvo (V60). De asemenea, vor fi verificate utilitarele Mercedes (Sprinter și Clasa V), Volkswagen (Crafter și Amarok), Fiat (Ducato).

Interesat este că pe lista KBA singura marcă pentru care nu se specifică un anume model este Dacia. Germanii menționează doar că vor fi verificate modelele dotate cu motoare SD, indicativ care corespunde motoarelor diesel. De asemenea, având în vedere că toate motoarele Dacia sunt de origine Renault este cel puțin ciudat că pe lista KBA marca franceză apare cu un singur model în timp ce brandul românesc cu mai multe. Este puțin probabil ca în cazul Dacia motoarele să emită mai mulți oxizi de azot decât în cazul modelelor Renault sau, dacă există diferențe, acestea ar trebui să fie foarte mici.

Trecând peste inițiativa lăudabilă – dar tardivă – a autorităților germane este demn de luat în seamă faptul că ea vine după ce oficialitățile europene au solicitat date privind emisiile de oxizi de azot tuturor statelor membre pentru a identifica dimensiunile reale ale problemei evidențiate odată cu scandalul Dieselgate care are în centrul său grupul german Volkswagen.