Odată cu dispariţia mărcii ARO, România nu a mai produs şi exportat vehicule cu tracţiune integrală. Renault speră ca noul model Dacia să asigure o creştere a vânzărilor cu 50%.

Prezentarea oficială a modelului Dacia Duster la Salonul Auto de la Geneva a atras sute de jurnalişti la standul mărcii. Pe lângă aceştia, câteva zeci de reprezentanţi ai industriei auto mondiale au descoperit cu uimire primul SUV sau, mai exact, crossover, care poate fi cumpărat cu numai 10.500 de euro. „E incredibil ce poate face Renault în România. Dacă Logan şi Sandero au devenit o opţiune serioasă pentru orice client spaniol de maşini, Duster va deveni cu siguranţă un adevărat best-seller pe piaţa noastră“, a şoptit, imediat după anunţarea preţurilor noului model, un jurnalist din Spania. Parcă ştiind cum va primi presa străină noul produs al uzinelor de la Mioveni, vicepreşedintele Dacia, Constantin Stroe, declarase anterior pentru Capital că Duster „se va vinde, ca întreaga gamă Dacia în ultimii doi ani, mai bine în afara ţării. Sunt însă convins că modelul va creşte puternic cota de piaţă a segmentului SUV şi în România“. Opinia sa nu a fost uşor acceptată de directorul comercial al mărcii din România, Fabrice Cambolive, care estimează că Duster va avea şi mulţi clienţi români, în special din rândul actualilor posesori de vehicule din clasa mică sau cea compactă, care nu îşi puteau permite un SUV până acum.

200-48739-10_duster_09.jpgCambolive a declarat pentru Capital că este foarte greu să identifici modelele care se pot lupta cu modelul de teren Dacia pe piaţă. „Duster nu va face concurenţă doar maşinilor din segmentul 4X4. El se adresează unui spectru mult mai larg de clienţi. Graţie preţului şi dimensiunilor, acest model poate fi considerat atât de segment B, cât şi de segment C. Practic, pentru acelaşi preţ poţi alege între un hatchback din clasele amintite şi un 4X4. Pentru mine, competiţia este formată şi din maşinile de ocazie care se vând acum cu preţuri între 10.000 şi 15.000 de euro. Dacă ne referim doar la competitorii din segmentul 4X4, trebuie spus că Duster oferă un spaţiu şi un confort mult mai mare decât cel al unor SUV-uri de mici dimensiuni, cu preţuri apropiate de al nostru. Deci, competiţia pentru Duster poate fi un Suzuki SX4, un Hyundai Tucson sau chiar un vehicul hatchback de clasă B sau C“.

Dacă în cazul versiunilor cu tracţiune integrală, ale căror preţuri pornesc de la 12.300 de euro, nu există într-adevăr niciun concurent pe piaţă la capitolul costuri de achiziţie, versiunile 4X2 ar putea fi concurate, surprinzător, chiar de un alt model Dacia: Logan MCV. „Preţurile echipărilor de bază sunt apropiate de cele de la MCV. Asta va duce la un fenomen de canibalizare între aceste două modele ale noastre, mai ales că breakul oferă o capacitate mai mare de încărcare, dar nu va fi un fenomen de masă“, consideră Constantin Stroe. Acest lucru nu îl îngrijorează însă pe directorul comercial al mărcii. „Este posibil ca unii clienţi să ezite între Logan MCV şi Duster în versiunea 4X2, pentru că MCV oferă un spaţiu de transport mai mare şi are o gardă la sol importantă. Chiar dacă unii vor alege un MCV în loc de Duster, eu sunt mulţumit că vor cumpăra o Dacia“, ne-a declarat Cambolive.

Cert este că noul model românesc a fost o surpriză plăcută pentru majoritatea celor prezenţi la expoziţia de la Geneva, în ciuda faptului că la alte standuri au strălucit modele mult mai bine echipate, dar şi mult mai scumpe.

200-48740-10_constantinstroe_09_c.jpgAtuul lui Duster este preţul care a surprins pe toată lumea. Se va vinde, deocamdată, mai bine la export.
Constantin Stroe, vicepreşedinte Automobile Dacia

Ca şi celelalte modele Dacia, Duster nu are concurenţă reală pe piaţă. Nu există nimic asemănător la acest preţ. Este un model de care piaţa avea nevoie.
Jerome Olive, director general Automobile Dacia

200-48741-10_fabricecambolive_09_rp.jpgConcurenţii lui Duster pot fi Suzuki SX4, Hyundai Tucson sau chiar vehicule hatchback de clasă B sau C.
Fabrice Cambolive, director comercial Dacia-Renault-Nissan în România