Pe ansamblu, piaţa auto franceză a înregistrat în luna august o scădere de 3%, fiind vândute un număr de 83.340 de autoturisme. În rândul marilor constructori auto, vânzările Renault au scăzut cu 10,7%, vânzările PSA Peugeot Citroen au scăzut cu 3,1%, vânzările grupului GM au înregistrat o scădere de 48,6%, iar vânzările Hyundai au scăzut cu 26,9%. În schimb, vânzările grupului auto german Volkswagen au crescut cu 11% graţie succesului înregistrat de marca Skoda, iar vânzările grupului Ford au crescut cu 40,9%.

“Consumatorii ezită să-şi înlocuiască maşinile”, a declarat Flavien Neuvy analist la Cetelem, divizia de finanţare a BNP Paribas. “Contextul macroeconomic negativ continuă să afecteze vânzările de autoturisme şi deşi luna august nu este foarte reprezentativă suntem în continuare la 20% sub nivelul de dinaintea crizei”, a adăugat Neuvy.

În primele opt luni din acest an, un număr de 72.362 autoturisme marca Dacia au fost vândute pe piaţa franceză, în creştere cu 20,1% comparativ cu perioada similară a anului trecut. Aceasta în condiţiile în care piaţa auto franceză a înregistrat în primele opt luni o creştere de 1,6% până la 1,185 milioane autoturisme.

Sursa: Agerpres