Acești membri sunt: Oana Schmidt-Hăineală, Monalisa Neagoe, Horațiu Dumbravă, Bogdan Gabor și Alex Șerban, scrie antena3.ro.

Cei cinci au fost cercetați pentru fals cu privire la deplasări, a arătat Mihai Gâdea, marți seară, la emisiunea „Sinteza zilei”. 

Cinci ani a fost ținut dosarul, apoi s-a clasat, mai scrie sursa citată.

Procurorul general Augustin Lazăr a declarat marţi că Secţia de investigare a magistraţilor va prelua de la alte parchete aproximativ 1.400 de dosare.

„Circa 1.400 de dosare. Este un volum important de dosare şi astăzi va începe activitatea. Vom avea un comunicat de presă”, a spus Lazăr, la sediul Parchetului General.

Secţia de investigare a infracţiunilor din Justiţie din cadrul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie îşi începe marţi activitatea.

Potrivit unor surse judiciare, Adina Florea a fost propusă pentru funcţia de procuror-şef adjunct al acestei secţii, propunerea fiind făcută de procurorul-şef al secţiei, Florena Esther Sterschi, care a trimis o solicitare în acest sens către CSM.

Alături de Florena Esther Sterschi şi Adina Florea, în cadrul Secţiei mai lucrează alţi trei procurori – Codruţa Simona Chindea, Sorin Iaşinovschi şi Magdalena Olteanu.

Pe 10 octombrie, Guvernul a adoptat o ordonanţă de urgenţă privind unele măsuri pentru operaţionalizarea Secţiei de investigare a infracţiunilor din Justiţie, urmare a intrării în vigoare a Legii 207 pentru modificarea Legii 304/2004 privind organizarea judiciară şi care prevede înfiinţarea acestei secţii speciale.

Ministrul Justiţiei, Tudorel Toader, declara la momentul adoptării OUG că Secţia de investigare a infracţiunilor din Justiţie va prelua de la DNA dosarele în curs, dar şi dosarele soluţionate, care îi vizează pe magistraţi.

„Din momentul publicării în Monitorul Oficial, din momentul intrării în vigoare a ordonanţei, procurorul general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, unde va funcţiona Secţia, are un termen în care să asigure buna desfăşurare a activităţii, adică spaţiile necesare, personalul auxiliar, personalul de specialitate şi, sigur, aparatura şi cele necesare desfăşurării activităţii”, afirma Tudorel Toader. AGERPRES

Te-ar putea interesa și: