Evenimente Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Business

Cum ți se poate refuza îmbarcarea în avion deși ai bilet și ai făcut check-in-ul

Autor: | | -1 Comentarii | 14775 Vizualizari

Românii care zboară cu avionul se pot confrunta cu o situație la care nu s-au gândit vreodată, însă atunci când se întâmplă este foarte frustrant. Metoda este folosită de absolut toți operatorii aerieni.

Toţi operatorii aerieni practică overbookingul inclusiv cei low-cost. Overbooking-ul este o practică foarte des întâlnită, legală, reglementată. Presupune vânzarea unui număr mai mare de bilete faţă de numărul de locuri disponibile. De ce? Statisticile demonstrează că nu toţi pasagerii se prezintă pentru zbor. Procentajul acestor no-shows variază între 5%-15%.

Costurile de zbor pentru o companie aeriană sunt costuri fixe. Indiferent de numărul de pasageri, trebuie să plătească acelaşi carburant, acelaşi număr de angajaţi pentru zbor. Astfel, pentru a diminua pe cât posibil pierderile, trebuie ca încasările să fie cât mai mari. Ideal este ca toate locurile să fie ocupate.

Cum am menţionat însă, nu toţi clienţii se prezintă la momentul zborului. O statistică a UE arată că şansa ca toţi pasagerii să se prezinte este mai mică de 1 la 10,000. Cu asemenea numere, companiile trebuie să îşi ia măsuri de siguranţă pentru a zbura la capacitate maximă. Overbooking-ul este astfel o necesitate, nu un moft, cum ar crede mulţi.

Compensaţii de până la 600 de euro

Ce face totuşi o companie aeriană dacă toţi pasagerii – inclusiv cei overbooked – îţi fac apariţia? Primul pas este lansarea către clienţi a posibilităţii de a renunţa la zbor, în schimbul unei compensaţii. Dacă problema nu se rezolvă astfel, compania are dreptul legal de a refuza numărul necesar de clienţi, dar este obligată să le ofere ceva în schimb.În America, suma oferită drept compensare poate ajunge până la $1350. În Europa, suma variază între €250-€600, în funcţie de distanţa parcursă. Compensaţiile nu sunt oferite neapărat sub formă de bani, ci se pot da vouchere de călătorie, călătorii dus-întors la orice destinaţie a companiei etc.Datorită acestui sistem, numărul pasagerilor care doresc să părăsească zborul voluntar este mult mai mare decât cel al clienţilor care sunt obligaţi să renunţe.

SURSA: brandweb

 

Pagina 1 din 1
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Ziare.com

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.