În trecut, crearea noilor produse şi lansarea acestora pe piaţă erau activităţi care nu implicau foarte mult viitorii consumatori sau, dacă îi implicau, era vorba doar de teste superficiale, de genul focus-grupurilor. Prin urmare, apariţia unor produse care nu prezentau nicio atractivitate pentru consumatori şi a căror existenţă pe rafturile magazinelor era efemeră era o normalitate.
Odată cu trecerea timpului, lucrurile s-au schimbat, au evoluat, apărând noi şi noi metode de cercetare, menite să optimizeze procesul creativ şi să dea naştere unor produse cât mai bine ţintite.
Una dintre aceste metode este şi obiectul cărţii „Cum să vinzi un elefant albastru“. După ani şi ani de experienţă în domeniul vânzărilor, Howard Moskowitz şi Alex Gofman au dezvoltat RDE (Rule Developing Experimentation) – un proces organizat, utilizat în domeniul afacerilor care creează, testează şi modifică produse într-o manieră disciplinată, utilizând designul experimental, astfel încât creatorii şi vânzătorii să descopere ce-i interesează pe clienţi, chiar dacă aceştia nu pot identifica nevoia şi, cu atât mai puţin, soluţia.
Cartea prezintă exemple ale aplicării acestui proces în domenii extrem de variate, de la alimente la reviste, de la electronice la domeniul politic şi chiar la bursă. Acest lucru este posibil deoarece abordarea RDE este relativ uşoară, automatizată într-o măsură destul de mare, adaptabilă şi implicând costuri acceptabile. Ceea ce doresc, în esenţă, să evidenţieze autorii este faptul că principalul element ce trebuie luat în considerare în crearea produselor sunt chiar consumatorii. Şi se pleacă de la premisa conform căreia aceştia nu ştiu exact ce îşi doresc şi este nevoie de o cercetare structurată, care să scoată la iveală adevăratele lor dorinţe şi nevoi şi să ofere apoi soluţii adecvate pentru acestea. Iar metoda lor a dat rezultate în cazuri în care alte abordări eşuaseră. Aşa că nu ezitaţi să învăţaţi din lucrarea de faţă şi să aplicaţi, atunci când vine vorba de propria afacere, indiferent de domeniul sau dimensiunea acesteia.
Mihaela Popescu, redactor, Editura Curtea veche
Cum să vinzi un elefant albastru
9 mai 2012, 11:37
Ultima modificare în 9 mai 2012, 14:37
Dacă înainte apariția unor produse pe piață nu avea nicio legătură cu consumatorii, acum aceștia sunt vedetele procesului de creație. Despre cercetarea structurată, care scoate la iveală dorinţele şi nevoile consumatorilor, este vorba în cartea „Cum să vinzi un elefant albastru“, de Howard Moskowitz şi Alex Gofman, care va fi lansată pe 30 aprilie împreună cu revista Capital și poate fi achiziționată de la toate chioșcurile de ziare.
Etichete:
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook
- Bruxelles-ul vrea să reducă costul plăților cu cardul
- La Zavat – o tavernă pescărească în inima Bucureștiului
- Cum s-a adaptat la piaţă oferta şi preţul apartamentelor, după trei ani de „Prima Casă”
- Guvernul ia măsuri pentru a opri aplicarea HG privind înființarea facultății de medicină în limba maghiară la Târgu Mureș
- Ponta schimbă conducerile CNAS și ANRMAP
- Guvernul acordă 8% bugetarilor în iunie. Restul în decembrie
- UPDATE Câteva bănci prezente în România s-au prăbuşit pentru a doua zi la bursă
- Ieşirea Greciei din zona euro NU ar înseamna sfârşitul monedei unice
- Guvern: Schimbarea prefecților și subprefecților
- Cultivatorii de orez din zonele defavorizate ar putea primi 250 de euro pe hectar