Evenimente Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Business

Cum poţi verifica dacă administratorul "te trage pe sfoară" la întreţinere

Autor: | | 0 Comentarii | 1199 Vizualizari

Fiecare dintre noi a interacționat măcar o dată cu un administrator de bloc și, fără îndoială, s-a întrebat cum oare se ajunge la sumele pe care le plătim, uneori destul de mari, când vine vorba de plata întreținerii.

Pentru a veni în întâmpinarea acestor dileme, există cinci sfaturi practice pe care orice proprietar sau chiriaş de apartament ar trebui să le urmeze pentru a nu se simţi tras pe sfoară în ceea ce priveşte plata întreţinerii.

Iată ce trebuie să facem pentru a avea un control clar asupra banilor aflaţi în visteria administraţiilor de locatari, dar şi pentru a evita redirecţionarea acestora către alte destinaţii decât plata utilităţilor:

1. Să nu ne temem să cerem lămuriri când nu este clar cum sunt calculate sumele pe care le avem de plată; iar dacă răspunsurile pe care le primim nu sunt destul de clare, să cerem din nou clarificări până când fiecare cifră din întreţinere este explicată.

2. Să cerem din când în când o copie a unei facturi de la marii furnizori (apă sau încălzire) pentru a verifica dacă asociaţia nu are datorii nejustificate de tipul facturilor mai vechi neachitate sau alte probleme administrative.

3. Să ne asigurăm că avem acces la felul în care sunt administrate fondurile asociaţiei de proprietari. Trebuie să ştim exact pe ce sunt cheltuiţi banii. Să urmărim sumele cheltuite din fondurile colectate (fond de reparaţii, penalizări, etc.), aceste cheltuieli nu sunt incluse în lista de plată, dar administratorii trebuie să afişeze lunar ce se încasează şi ce se cheltuie din fondurile respective.

4. Să verificăm dacă selecţia furnizorilor de servicii ocazionale (instalatori, electricieni, firme care fac hidroizolaţii) se face în mod transparent, în Comitetul Executiv. Putem verifica acest lucru citind procesele verbale ale şedintelor de Comitet în cadrul cărora s-au facut selectiile respective.

5. Să cerem din când în când o copie a extrasului de cont al asociaţiei, pentru a verifica transparenţa încasărilor şi a plăţilor.

"Urmărind toate aceste aspecte suntem la curent cu modul în care este gestionat bugetul administraţiei de locatari. Dacă toate lucrurile sunt clare, atunci este exclus că facturile de întreţinere să fie mărite nejustificat. De asemenea, un proprietar de apartament care cere permanent administratorului şi Comitetului Executiv documente cu situaţia la zi a plăţilor este şi cel care nu permite apariţia niciunei abateri deoarece cei dintâi se vor feri să facă o mişcare necugetată cu banii administraţiei", spune Ottavio Şerbănescu, CEO Cresida Management, companie care oferă servicii integrate proprietarilor de apartamente.

Pagina 1 din 1
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Cancan

Animal Zoo

EVZ Monden

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.