<embed allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" type="application/x-shockwave-flash" src="http://www.youtube.com/v/xPKRTQbLs0w?fs=1&hl=en_US" height="385" width="640"></embed></embed><//embed>
Carlos Ghosn, şeful Grupului Renault-Nissan, susţine că maşinile electrice vor acapara 10% din piaţa totală până în anul 2020, iar afirmaţia sa este susţinută de cererea mare pentru modelul electric Nissan Leaf.
Nissan Leaf este un model electric care are o autonomie  de 160 km cu ajutorul unei baterii litiu-ion. În SUA, Nissan va instala staţii de încărcare la 40 de dealeri.
Leaf este un model de tip hatchback are cinci locuri, iar viteza maximă este de 140 km/h. Bateria se poate încarcă în opt ore la o priză standard sau în  30 de minute de la o staţie de încărcare rapidă. Acumulatorii lui Nissan Leaf sunt răciţi cu aer şi au o garanţie de opt ani sau 160.000 kilometri.
Autonomia electricelor, explicată de Nissan
Pentru că autonomia maximă a vehiculelor electrice a dat naștere unui număr infinit de zvonuri și controverse, oficialii Nissan au explicat ce înseamnă acest lucru dând câteva exemple. Astfel, în condiții ideale, care înseamnă deplasarea cu o viteză constantă de 60 km/h, la o temperatură exterioră de 20 de grade Celsius și fără utilizarea climatizării, modelul Leaf ar putea parcurge, cu o singură încărcare a bateriei, 220 km, nu doar 160 km, cum menționează caracteristicile tehnice.
În cazul unei călătorii din suburbii până în centrul orașului, implicând atât trafic redus, cât și ambuteiaje, cu o viteză medie de 40 km/h și la o temperatură de 25 de grade, tot fără climatizare, mașina ar putea parcurge 160 km. La parcurgerea unui drum numai prin oraș, cu o viteză medie de 25 km/h, rezultată din accelerări și frânări succesive și cu climatizarea pornită, distanța maximă parcursă poate scădea până la 100 km. Duster a pierdut lupta pentru Mașina Anului 2011. Vezi aici clasamentul final