"Un proverb din fotbal spune că meciul cel mai important este următorul, iar tehnologia digitală şi noile canale media permit comunicarea dintre cluburi şi suporteri şi după terminarea timpului de joc regulamentar", se arată în studiul "Football’s Digital Transformation – Growth opportunities for football clubs in the digital age", realizat de PwC Elveţia, International Football Arena şi Exozet.

Aceste posibilităţi tehnice satisfac nevoia suporterilor de a avea mai mult conţinut referitor la clubul preferat şi o experienţă digitală personalizată.

"În era digitală, cluburile de fotbal trebuie să dezvolte noi modele de business şi strategii de marketing dacă vor să rămână în competiţie atât pe teren cât şi în afara lui", a declarat David Dellea, lider al echipei de servicii de consultanţă Sports Business Advisory, PwC Elveţia.

"O generaţie întreagă de suporteri a crescut în era digitală; pentru aceşti nativi digitali, oferta unui club va avea un rol cheie în decizia lor de a deveni suporteri ai echipei şi de a rămâne loiali", a adăugat Dellea.

Experienţa personalizată a utilizatorului

Suporterii echipelor de fotbal lasă o amprentă puternică atunci când interacţionează în lumea digitală. Analizând aceste date, cluburile îşi pot cunoaşte fiecare suporter în parte.

În plus, în urma  personalizării conţinutului către grupuri ţintă şi a mesajelor de promovare a produselor relevante, cluburile pot obţine un avantaj semnificativ în industrie. Acesta va ajuta la fidelizarea faţă de brand, şi, în acelaşi timp, va contribui la creşterea veniturilor prin cross-selling şi up-selling.

Graţie accesoriilor digitale portabile („wearables”), suporterii vor putea să îşi compare pulsul cu cel al jucătorilor preferaţi sau să aibă parte de o nouă experienţă a meciului prin comentarii live de la marginea terenului.

"Piaţa gadgeturilor wearable tocmai începe să prindă avânt. Preţurile sunt accesibile, iar platformele sunt încă nereglementate. Disponibilitatea atâtor date comerciale va crea modele profitabile de business şi strategii avantajoase de marketing atât pentru cluburi, cât şi pentru jucători", a afirmat Frank Zahn, CEO al Exozet.

Agenţia digitală cu capital german Exozet funcţionează de 18 ani şi are în prezent 140 de angajaţi în birouri în Berlin, Potsdam-Babelsberg şi Viena.

Organizatorul de evenimente sportive International Football Arena a fost înfiinţat în 1999 la IFA Zurich, conferinţă care a continuat să aibă loc în fiecare an de atunci şi reuneşte peste 250 de decidenţi la nivel global în industria fotbalului.

Reţeaua de cercetare PwC activează în 157 de ţări şi numără peste 195.000 de specialişti.