Podul Brooklyn este unul dintre cele mai vechi poduri suspendate din Statele Unite. Lungimea construcţiei proiectate de inginerul John Roebling este de 1825 de metri, pentru construcţia sa cheltuindu-se mai mult de 15 milioane de dolari în 13 ani. Astfel, primele lucrări de construcţie au început în 1870, iar podul a fost dat în exploatare la 24 mai 1883.
Podul a fost considerat la vremea respectivă o "minune din punct de vedere al ingineriei". În momentul finalizării sale a fost cel mai mare şi cel mai lung pod suspendat din lume şi primul în a cărui construcţie s-au utilizat bare de oţel.

Construcţia sa a fost însoţită de o serie de episoade tragice. Prima victimă a fost chiar inginerul şef şi cel care l-a conceput. El a murit la scurt timp după începerea lucrărilor de tetanos, ca urmare a infecţiei suferite la o rană a piciorului. Podul a fost terminat de fiul său Washington Roebling. Acesta a recurs la utilizarea oţelului pentru cele patru cabluri care compun construcţia. Oţelul era folosit la construirea cailor ferate, nefiind utilizat până atunci la poduri de o asemenea anvergură.În total, 27 de muncitori şi-au pierdut viaţa în timpul lucrărilor de construcţie.

În prezent, Brooklyn Bridge este una dintre atracţiile principale ale New Yorkului şi emblemă a metropolei americane.
Sursa: Agerpres