Cum afectează dieta mamei sănătatea copilului: Ce ne pot spune cunoștințele din diferite culturi
SURSA FOTO: Dreamstime - Părinți, bebeluș
Cercetările privind diabetul gestațional, o formă temporară de diabet pe care unele femei o dezvoltă în timpul sarcinii, sunt esențiale pentru configurarea sănătății viitoare a copilului. Acesta dublează sau triplează riscul viitor de diabet de tip 2 atât pentru mamă, cât și pentru copil. Alți factori din copilăria timpurie care contribuie la riscul viitor de diabet includ alimentația de slabă calitate, alimentele ultraprocesate, stilul de viață sedentar datorat timpului petrecut în fața ecranelor și presiunile legate de integrarea dintre viața profesională și cea privată.
Cum afectează dieta mamei sănătatea copilului. În Canada, diabetul gestațional apare mai frecvent în rândul populațiilor imigrante, cum ar fi femeile din Asia de Sud, Orientul Mijlociu, Africa de Nord și Asia de Est. O dietă de înaltă calitate în timpul sarcinii și o greutate sănătoasă înainte de sarcină pot reduce riscul de diabet gestațional și șansa de a transmite acest risc urmașilor.
Cum afectează dieta mamei sănătatea copilului
Aceasta este una dintre numeroasele descoperiri valoroase făcute prin studierea a 5000 de perechi mamă-copil în cadrul studiilor de cohortă la naștere de diferite etnii, care formează împreună consorțiul canadian NutriGen de la Centrul de cercetare Chanchlani (CRC) de la Universitatea McMaster, scrie Medicalxpress.
Studiile de cohortă la naștere analizează grupuri de mame și copiii lor de la naștere sau mai devreme și îi urmăresc timp de mai mulți ani, colectând măsurători detaliate, cum ar fi greutatea, tensiunea arterială și dieta, precum și mostre biologice, cum ar fi sângele. Acest tip de cercetare necesită echipe de experți din diferite domenii, cum ar fi medicina, nutriția, statistica și biochimia, care să lucreze împreună și să analizeze rezultatele din unghiuri diferite.

Trebuie să luăm în considerare mediul cultural
Pentru a înțelege în mod specific modul în care dieta unei mame afectează sănătatea copilului său, trebuie să luăm în considerare mediul cultural al acesteia, care poate determina ce și cum mănâncă. Utilizăm instrumente de măsurare a regimului alimentar adaptate din punct de vedere etnic, denumite chestionare privind frecvența alimentelor (FFQ), în cadrul cărora mamele își amintesc aportul alimentar din ultimele 12 luni. Am grupat consumul în modele de alimentație, cum ar fi categoriile bazate pe plante, occidentale și conștiente de sănătate, care au arătat că alimentația bazată pe plante a unei mame este protectoare împotriva eczemelor la copilul său, atât pentru asiaticii de sud, cât și pentru europenii albi și este legată de greutatea la naștere în ambele grupuri.
Împărtășirea rezultatelor cercetării direct cu comunitățile și medicii afectați este esențială pentru sănătatea tuturor. Studiile noastre privind cohortele de nașteri arată că cercetările care includ atât populații cu risc mediu, cât și populații cu risc ridicat pot conduce la informații de care beneficiază toate grupurile, iar noi ne putem adapta comunicările pentru a ajunge mai eficient la comunități.
Am finalizat Facultatea de Litere și Limbi Străine în cadrul Universității Hyperion din București, iar ulterior am absolvit masterul la Facultatea de Jurnalism, specializarea Comunicare Mediatică și Publicitate, în cadrul aceleiași universități. Colaborarea cu Capital.ro a început în anul 2019.
Informațiile publicate de capital.ro pot fi preluate de alte publicații online doar în limita a 500 de caractere și cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.





