Astfel, conform datelor de piață, autoturismele second-hand reprezintă varianta optimă atât din punct de vedere financiar, cât și prin prisma corelării cu factori precum calitatea mărcii achiziționate. O astfel de investiție ajunge, în medie, la 5.000 – 6.000 euro, însă, implică și alte variabile, precum RCA, asigurare CASCO, impozit anual, rovinietă, dotările suplimentare, cheltuieli cu întreținerea, dar și locul de parcare. 

Calculat în funcție de capacitatea cilindrică a mașinii în corelație cu vârsta proprietarului, RCA-ul poate ajunge și la 250 de euro. Spre exemplu, o persoană fizică sub 30 de ani, care deține o mașină cu o capacitate cilindrică de peste 1.601 centimetri cubi, trebuie să plătească anual această sumă. Dacă aceasta optează și pentru o asigurare CASCO, trebuie să aibă în vedere un cost suplimentar cuprins între 800 și 1.000 de euro. 

De asemenea, trebuie luat în calcul impozitul. Legislația în vigoare cere posesorilor de mașini înmatriculate sau înregistrate în România plata unui impozit anual, care se calculează în funcție de capacitatea cilindrică a motorului. Un proprietar al unei mașini care are o capacitate cilindrică între 1.601 și 2.000 de centimetri cubi va trebui să plătească aproape 4 euro /200 cmc, deci un total de 32 de euro anual. 

Pentru a putea circula fără probleme, rovinieta autoturismului atinge, pe toată durata unui an, o valoare de 28 de euro. 
Mai mult, fiecare mașină are nevoie de un loc de parcare, mai exact de încă o investiție de aproximativ 5.000 de euro, realizată o singură dată, în cazul achiziției unui spațiu de acest tip într-un complex rezidențial nou. Alternativ, șoferii pot opta pentru un loc de parcare de reședință, care poate ajunge la un cost de până la 50 de euro anual, la care se adaugă și eventualele plăți pentru parcarea în spațiile special amenajate din orașe, de 100 – 200 de euro pe an.  
Nu în ultimul rând, șoferii se vor confrunta și cu nevoia de a merge cu autoturismul în service, pentru revizia anuală, pentru care este necesară alocarea unui buget situat între 200 și 500 de euro anual, la care se adaugă și costul cu schimbarea cauciucurilor în funcție de anotimp, de 300 de euro în medie, pentru achiziție și montare.  

 

Mai mult, nu trebuie neglijat nici consumul de combustibil. În fiecare lună, un bucureștean face în medie două plinuri, aproximativ 90 de litri și, la un preț aproximativ de 1,15 euro /litru, suma ajunge la peste 100 de euro lunar, respectiv 1.000 de euro anual.

Toate acestea implică o investiție de peste 8.000 de euro cu loc de parcare de reședință, și aproape 13.000 de euro în cazul achiziției unui spațiu de parcare într-un complex nou de locuințe,  în primul an de la achiziție. 

De cele mai multe ori, mașinile second hand au o paletă restrânsă de dotări – precum sisteme integrate de navigație sau camere video auto. Acestea devin esențiale în cazul unor eventuale incidente în trafic sau în momentul în care șoferii își doresc optimizarea totală a cantității de combustibil, alegând să fie ghidați pe rutele optime de către sistemele GPS. 

Pentru a veni în ajutorul șoferilor, Mio propune sistemul GPS Mio Spirit 5400LM pentru cei aflați în căutarea unui dispozitiv entry-level, disponibil la prețul recomandat de 499 lei, respectiv Mio Spirit 8670 LM, comercializat pentru suma de 799 lei, o alegere ideală pentru clienții exigenți. 

Nu trebuie neglijată nici precauția în trafic și opțiunea de a înregistra fiecare clipă petrecută la volanul autoturismului. Pentru o monitorizare constantă și posibilitatea de a furniza dovezi în cazul unui eventual incident, camera video auto Mio MiVue C320 este esențială, fiind martorul personal în cazul unui accident în trafic. Prețul recomandat de 349 lei este foarte avantajos pentru șoferii care își doresc un martor ocular de încredere. O altă opțiune o reprezintă camera video auto Mio MiVue 752 Dual, disponibilă la prețul recomandat de 1.199 lei, care include și camera pentru spatele vehiculului, ideală pentru înregistrarea evenimentelor petrecute în extremitatea posterioară a autoturismului.