Întrebat care sunt variantele luate în calcul de autorităţi pentru a rezolva această legătură, ministrul a atras atenţia că trebuie foarte bine studiată această problemă, astfel încât cele două proiecte să nu se canibalizeze.

"Finanţarea proiectelor pentru aeroport şi Gara de Nord: avem o foarte mare solicitare pentru aceste proiecte. Este în acest moment în derulare un studiu de trafic. În acelaşi timp se desfăşoară pe varianta cale ferată şi varianta metrou ca legătură între Bucureşti şi Aeroportul Otopeni, pentru că aceste două proiecte nu trebuie să se canibalizeze. Nu ne permitem investiţia cu sindromul elefanţilor albi, ştiţi stadioanele din Brazilia, făcute pentru un campionat de fotbal şi după aia abandonate în junglă ca loc de joacă pentru maimuţe. Vom studia şi vom vedea care este prioritatea şi se va trece practic rapid la acest lucru", a spus Costescu.

În ceea ce priveşte modernizarea Gării de Nord, el a admis că aceasta "merită o soartă mai bună", însă a atras atenţia că trebuie foarte bine studiate implicaţiile acestui proiect.

"Proiectul Gara de Nord este un proiect foarte mare pe care şi noi ni-l dorim. Este gara fanion a căii ferate româneşti. Ea merită o soartă mai bună. Acest proiect însă este unul foarte mare, cu implicaţii foarte mari, de miliarde. Practic, eliminarea sau schimbarea Gării de Nord din gară terminus în gară de legătură cu celelalte gări – Băneasa şi Giurgiu – înseamnă foarte mulţi bani şi, de aceea, trebuie estimate foarte bine urmările bugetare, pentru că nu putem începe acest proiect, ca, după aceea, să îl lăsăm abandonat", a menţionat şeful de la Transporturi.

În altă ordine de idei, ministrul a precizat că la Centura de Sud se reia licitaţia la lucrări, pentru că au fost probleme similare cu cele întâlnite la Centura de Nord, la trecerea între DN 2 şi A2.

SURSA: Agerpres


Te-ar putea interesa și: