Cota de piaţă a Cosmote a ajuns la 25%, conform datelor operatorului.  Cosmote România a reuşit în primele şase luni ale acestui an să îşi îmbunătăţească performanţa financiară pentru toţi indicatorii principali: EBITDA, venituri şi ARPU. În plus Cosmote România şi-a menţinut creşterea bazei de clienţi business, ca urmare a ofertelor corporate personalizate pe care compania le-a creat pentru acest segment. Astfel, în primul semestru din 2012, segmentul business a crescut cu 32% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2011. Nume importante, printre care Rosegur,  s-au alăturat portofoliului de parteneri de business ai companiei.

La finalul lui iunie 2012, numărul total de clienţi ai Cosmote România a rămas stabil, la 6,4 milioane, din care 23,6% reprezintă proporţia abonaţilor. Extinderea constantă a bazei de abonaţi şi a segmentului business, precum şi performanţa foarte bună în acest sector, au generat o creştere semnificativă a veniturilor. Compania şi-a majorat baza de clienţi 3G cu 113%, comparativ cu prima jumătate a lui 2011.

EBITDA (câştiguri operaţionale înaintea dobânzilor, taxelor şi amortizărilor) a crescut cu 35,8% în S1 2012 comparativ cu perioada echivalentă a anului trecut. În T2 2012 versus T1 2011, EBITDA a crescut cu 28,8%, reflectând introducerea de oferte adaptate nevoilor clienţilor şi eficienţa operaţională. Marja EBITDA a fost de 23,8% în primul semestru din 2012, urcând cu 5,5 puncte procentuale faţă de prima jumătate a lui 2011, în timp ce în T2 2012 marja EBITDA a Cosmote România a crescut cu 5,8 puncte procentuale faţă de T1 2011, ajungând la 25,6%.

Veniturile din servicii au crescut cu 1% în S1 2012, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Veniturile totale ale primului semestru din 2012 au atins valoarea de 231,1 milioane Euro, înregistrând o creştere de 4,4% versus S1 2011.

ARPU (venitul mediu per utilizator) pentru S1 2012 a crescut cu 4% comparativ cu S1 2011, datorită lansării unor oferte competitive, orientate spre nevoile specifice ale clienţilor.

“Compania şi-a crescut profitabilitatea EBITDA, veniturile şi ARPU, de la un an la altul. În plus, creşterea puternică şi susţinută a segmentului corporate consolidează poziţia Cosmote pe piaţă. Ca o confirmare a preocupării noastre de a deveni operatorul preferat pe segmentul smartphone, volumul de telefoane inteligente vândute a crescut cu 150% în primul semestru din 2012, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2011. Toate aceste realizări ne confirmă faptul că am primit din partea clienţilor noştri recunoaşterea îndeplinirii angajamentului asumat, acela de a face telefonia mobilă accesibilă tuturor românilor”, a declarat Konstantinos Apostolou, Chief Financial Officer Cosmote România.  

Cosmote România investeşte constant în dezvoltarea lanţului său de distribuţie naţională, care consta, la finalul lunii iunie 2012, în aproximativ 560 de puncte de vânzare în întreaga ţară.

În S1 2012, OTE Group a furnizat servicii de telecomunicaţii pentru aproximativ 20,4 milioane de clienţi din Europa de Sud-Est.