Vânzările grupului german Continental AG au scăzut cu 40% în trimestrul doi din 2020, deoarece sectorul auto, motorul de creştere al economiei germane bazate pe export, a fost puternic afectat de pandemia de coronavirus (COVID-19), transmite Reuters.

În perioada aprilie-iunie 2020, vânzările consolidate ale grupului au înregistrat un declin de 39,8%, la 6,62 miliarde de euro, în timp ce marja operaţională a ajuns la minus 9,6% iar fluxul de numerar a fost negativ – 1,78 miliarde de euro – a informat al doilea mare producător european de componente auto şi anvelope, notează agerpres.ro

Toate cele trei divizii operaţionale ale Continental au raportat scăderi semnificative ale vânzărilor, niciuna nu a raportat profit.

Compania avea rezerve de lichidități

Compania a anunţat că avea rezerve de lichidităţi de peste zece miliarde de euro la 30 iunie 2020, din care 2,5 miliarde de euro în numerar şi linii de credit neutilizate de 7,7 miliarde de euro.

„Deşi mediul de afaceri s-a îmbunătăţit substanţial în cursul trimestrului doi din 2020, se menţin incertitudinile ridicate din cauza efectelor pandemiei. Prin urmare, este dificil să estimăm posibilele consecinţe negative asupra producţiei, a lanţului de furnizare şi a cererii şi nu putem previziona ce rezultate vom înregistra în 2020”, se arată într-un comunicat al Continental.

Compania este afectată și de trecerea la mașinile hibride

Grupul Continental, cu peste 240.000 de angajaţi, este afectat de încetinirea vânzărilor de automobile pe plan global şi de trecerea de la maşinile pe benzină şi motorină la cele electrice şi hibride.

Toate cele cinci divizii Continental sunt reprezentate în România. Continental deţine şapte unităţi de producţie şi patru centre de inginerie în Timişoara, Sibiu, Carei, Nădab, Braşov şi Iaşi.