El a menţionat că cele mai mari sume, respectiv 3 milioane de euro în 2011, 4,5 milioane în 2012, 6,5 milioane în 2013, 4,9 milioane în 2014 şi 4,7 milioane în 2015, s-au cheltuit pentru exproprieri, documentaţii, dar şi pentru construirea piste în lungime de 2.950 de metri şi 45 metri lăţime.

'Am făcut un calcul începând din anul 2006 până acum pentru a vedea câţi bani s-au cheltuit pentru construirea Aeroportului Internaţional Braşov-Ghimbav şi este vorba de 24,7 milioane de euro, toată suma din bugetul Consiliului Judeţean. Cele mai mari sume, 3 milioane de euro în 2011, 4,5 milioane în 2012, 6,5 milioane în 2013, 4,9 milioane în 2014 şi 4,7 milioane în 2015, s-au cheltuit pentru exproprieri, studii geo şi tot felul de documentaţii, dar şi pentru construirea pistei, în lungime de 2.950 de metri şi 45 de metri lăţime, finalizată în toamna anului 2014. (…) Deocamdată, orice fel de lucrări la această investiţie au fost sistate pentru că trebuie modificată Legea 297/2015 privind trecerea terenului din administrarea Institutului Naţional pentru Cartof şi Sfeclă de zahăr Braşov, în administrarea Consiliului Judeţean. S-au încurcat foarte multe date referitoare la teren şi nu pot fi întocmite niciun fel de acte pentru ca terenul să fie trecut în administrarea Consiliului Judeţean', a spus Adrian Gabor.

Vicepreşedintele CJ Braşov a adăugat că va pregăti documentaţiile necesare pentru parlamentarii din judeţ care ar trebui să facă demersuri în vederea modificării legii respective.

Pentru a fi finalizat, viitorul aeroport Braşov-Ghimbav mai are nevoie de terminal, turn de control, suprafeţe de mişcare, investiţii care însumează câteva zeci de milioane de euro. CJ Braşov a accesat un credit de 3,5 milioane euro pentru continuarea lucrărilor, dar banii nu pot fi folosiţi până la modificarea Legii 297/2015.

Consiliul Judeţean şi Consiliul Local Braşov au aprobat, la începutul acestui an, două hotărâri privind intrarea în asociere a autorităţii judeţene cu Primăria Braşov în vederea finalizării aeroportului. AGERPRES