Evenimente Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Actualitate

CONFESIUNE. Secretul din spatele creșterii Capital! Detaliul care a scăpat tuturor! De ce au ajuns cifrele de 10 ori mai mari ca acum 6 luni

Autor: | | 0 Comentarii | 1670 Vizualizari

Cum a crescut Capital atât de mult? De zece ori în șase luni? Dar cum este posibil? Ce, cine a făcut de fapt minunea asta? Ce este în spate? Roboți? Încă mă amuz când primesc întrebarea asta absurdă. Prietenii știu de ce.

Dar liber la acuzaţii! Că doar trăim în România, ţara unde nu putem strânge mâna constructiv cu un mesaj fair play, simpu: bravo, felicitări. Nu, aici de obicei căutăm justificări performanţei, nu soluţii pentru neputinţă. Și nici eu nu puteam scăpa de valul... de iubire ce s-a năpustit asupra mea când Capital a ajuns să fie în unele zile chiar cel mai accesat site din România.
 
Răspunsul este mult mai simplu şi mai concis decât se aşteaptă mulţi. Dan Andronic. El este "vinovatul" pentru tot. "Iubiţi-l" pe el! El m-a adus la Capital, mi-a acordat încredere maximă, libertate, suport nelimitat şi credinţa că pot reuşi tot ce îmi propun. El a crezut în mine, iar eu am crezut în restul. Am rămas cu patru oameni din fosta echipă şi am adus încă şapte după chipul şi asemănarea mea. Și IT-stul meu preferat, Ionuţ, de care eu sunt dependentă, căci nu trece o zi fără să ne perturbe ceva/cineva. Împreună am construit Capitalul de astăzi, unul dintre cele mai citite site-uri de ştiri din România.
 
Pe parcursul celor 33 de ani ai mei, cumva am aterizat de multe ori în ecuaţii sofisticate, care i-au avut protagonişti pe oameni care aveau în mâinile lor frâiele puterii într-un fel sau altul. Printre ei şi Dan Andronic. Pentru mine, el a fost o premieră absolută. A fost singurul om care nu m-a minţit niciodată, nu mi-a înşelat aşteptările, m-a susţinut în tot ceea ce am făcut şi cel mai important m-a învăţat. A fost corect cu mine. Asta mi-a dat aripi să zbor, împreună cu colegii mei de la Capital. Căci performanţa nu o poţi obţine decât într-o echipă de vis: Alina, Ancuţa, Bogdan, Claudiu, Mădălina, Raluca, Ramona, Robert, Roxana, Sorin şi Șerban (în ordine alfabetică).
 
Muncim cu plăcere, iubim să scriem LIBER  pentru cititori şi să ne fie textele citite, ne completăm perfect şi ne reinventăm zilnic. Acesta este secretul nostru. Restul e cancan.
 
 
Am acordat un interviu către paginademedia.ro. Îl redau mai jos integral, cu întrebările lui Petrişor Obae şi răspunsurile mele.
 

INTERVIU

1. În ultimele luni, traficul Capital.ro a crescut de câteva ori (50 milioane de afişări în decembrie, faţă de 3,7 milioane în iunie). Care a fost "motorul" acestei creşteri?
 
Dacă ar fi să glumesc puţin, aş spune că motorul a fost Dan Andronic. El a schimbat fostul redactor şef cu mine, iar eu am schimbat restul. Acum serios vorbind, pe scurt este vorba despre o optimizare inteligentă a resurselor pe care le aveam la dispoziţie. Capital era un site cu un potential imens, dar nu era exploatat. Eu asta am făcut şi astăzi se văd rezultatele.
 
2. Care au fost schimbările făcute începând cu luna iulie (echipă, politică editorială, politică de titrare, solutii tehnice)?
 
Din luna iulie şi până în prezent, am schimbat opt persoane, dar nu neapărat pentru că ceilalţi nu erau performanţi. Ci pentru că erau dedicaţi mai mult variantei print, iar Capital îşi dorea mai degrabă o echipă care să poată răspunde mai bine nevoilor cititorului din mediul online. Iar acum din punctul meu de vedere, lucrez într-un “dream team” şi toţi rezonăm foarte bine între noi. 
 
În ceea ce priveşte politica editorială, am decis să ne orientăm nu doar către ştiri economice sau de business, ci şi către ştiri generaliste. Totodată deciziile politice pe care le iau guvernanţii noştri au impact direct asupra economiei şi toată lumea este evident afectată, de aceea urmărim cu multă atenţie şi zona politică. Mi-am dorit foarte mult ca informaţiile din piaţă să poată ajunge la cât mai mulţi cititori şi să poată fi asimilate uşor, aşa că am renunţat la limbajul foarte tehnic în favoarea unuia mult mai abordabil. Eu cred că oamenii sunt avizi de cât mai multe informaţii, dar trebuie să ştii şi cum să le transmiţi ca să le înţeleaga. Iar la Capital am implementat acest lucru.
 
 
Tehnic vorbind, am schimbat serverele recent. De asemenea, am mai adus un programator consultant, care ne-a fost de mare ajutor în a rezolva diverse provocări care au apărut odată cu creşterea audienţei.
 
3. Ce a contat cel mai mult?
 
Încrederea care mi-a fost acordată de către Dan Andronic şi de către Virgil Munteanu, directorul executiv al publicaţiei. Și care îmi este acordată în continuare. Altfel nu există o reţetă simplă a succesului. Ne reinventăm în fiecare zi, suntem într-o dinimică permanentă. Nu pot spune că a contat ceva cel mai mult, pentru că este un conglomerat care crează performanţa. Și este foarte important ca într-o echipă, fiecare să fie aşezat pe postul care i se potriveşte şi unde poate aduce plus valoare. Și eu cred că asta am făcut. De exemplu, Bogdan Biszok, care lucra de mult timp la Capital, a devenit redactor şef adjunct la scurt timp după venirea mea. El era deja foarte bun, dar din punctul meu de vedere nu i se atribuise locul pe care-l merita. Iar acum este şi mai bun. Contează enorm să munceşti cu plăcere şi noi asta facem. Toţi.
 
4. A fost decisivă orientarea senzaţionalistă, cu titluri cu retorică tabloidă? Este posibilă o astfel de creştere doar din editorial?
 
 
Să ne imaginăm un bărbat care vrea să impresioneze o domnişoară la prima întâlnire. O să-şi pună cele mai bune haine, se parfumează, se aranjează ca să fie cât mai atrăgător şi să existe şi o dată viitoare. Aşa este şi cu Capitalul de astăzi. Ce-ţi poţi dori de la o primă întâlnire cu site-ul nostru? O a doua întâlnire. Și apoi o a treia, a patra…a celei cu numărul 50 de milioane. Este simplu. Noi scriem mult şi interesant, oamenii citesc. Și apoi se întorc în fiecare zi în  număr din ce în ce mai mare.
 
5. Cum consideri că poate influenţa imaginea publicaţiei postarea unor titluri senzaţionaliste, apropiate de tabloid?
 
Titlurile redau conţinutul ştirilor fără să înlocuiască şapoul. Consider că pentru a fi informat, o persoană trebuie să citească mesajul complet. Și exact acest lucru se întâmplă la Capital. Spre deosebire de mare parte din site-urile mari de pe piaţă, noi avem un bounce rate extrem de scăzut. Ceea ce arată că oamenii nu dau doar click, ci şi citesc până la capăt. Și asta pentru că noi livrăm conţinut de calitate şi suntem credibili şi echidistanţi. Iar cifrele spun că imaginea noastră este excelentă.
 
6. Cât mai putem vorbi de Capital.ro ca despre un site economic, în noua poziţionare?
 
Capital.ro era un site al unei publicaţii economice. Astăzi este un site de sine stătator şi mai avem în portofoliu şi o revistă excelentă, lunară plus proiectele speciale, cu topuri care sunt deja branduri pe piaţă.
 
Capital este acum un site de actualitate, care pune accent pe economie, dar dintr-o perspectivă mult mai largă. Dacă citiţi The Economist, probabil aţi observat că şi ei abordează acelaşi stil. Scriu şi politică, şi international şi cultură sau artă. Astăzi Capital abordează subiecte din multiple domenii, dar care sunt de interes major pentru cititori.
 
 
6. Care este procentul articole proprii/preluări? Capital.ro este mai mult producător de conţinut sau mai mult agregator?
 
Capital este în principal producător de ştiri, dar nu ignorăm nici informaţiile din piaţă, furnizate de alţi colegi. În general avem abordări proprii asupra ştirilor şi cred că acest lucru ne şi diferenţiază de alţii. Să nu uităm că totuşi Capital este unul dintre cele mai vechi branduri media şi indiferent de echipa care s-a aflat în spatele lui, a fost întotdeauna un reper pe piaţă.
 
7. Cât a fost rezultatul unui efort editorial, cât tehnic? Întreb deoarece creşterea uriaşă poate fi interpretată (şi) ca rezultat al unor "artificii" tehnice. Aţi folosit astfel de artificii?
 
Eu nu cred că pot exista artificii tehnice care sa te ducă spre creştere constantă, iar Capital creşte de şase luni continuu. În spatele a ceea ce se vede este foarte, foarte multă muncă. Și dedicare. Noi scriem cu plăcere şi ne bucurăm că oamenii ne citesc. Asta ne încurajează să continuăm pe drumul acesta.
 
9. În legătură cu publicitatea. Câte spaţii sunt de la Google, câte proprii? (procentual) Cât au crescut încasările de la google, în noua situaţie? (procentual, decembrie faţă de iunie). 
 
Nu pot să vă furnizez informaţiile acestea pentru că sunt confidenţiale, dar pot să vă spun că performanţa economică a Capital este una foarte bună şi o să se vadă acest lucru şi în rezultatele financiare care vor fi raportate. 
 
10. După poziţionare, care a fost reacţia clienţilor de publicitate? Sau vă bazaţi doar pe Google?
 
Google şi Facebook sunt astăzi probabil cele mai mari companii de publicitate din lume, aşa că nu pot fi ignoraţi. Ar însemna să nu fii în accord cu tendinţele de la nivel Mondial. Aşa cum am mai spus, performanţa economică a Capital din ultima perioadă a fost una foarte bună şi se poate vedea acest lucru şi prin intermediul paginilor de publicitate din Revista Capital şi din topurile noastre. Cu siguranţă, vom evolua şi mai mult în viitor pentru că orice client caută până la urmă performanţă, iar noi fix asta livrăm.
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

Editoriale

24 septembrie 2018

Un sfârșit e un început

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.