Bună seara. Nu pot să spun decât faptul că acest premiu nu putea veni într-un moment mai bun. Am împlinit 18 ani pe piața din România și chiar astăzi am inaugurat magazinul cu numărul 170 în Alba Iulia și dorim să continuăm în acest ritm. Expansiunea este dorința oricărei companii, dar în același timp reprezintă o provocare, o greutate pe umerii colegilor, pe care noi o ducem mai departe.

Și ca să continui puțin în nota dată de domnul Andronic în deschidere doresc să vă felicit pe toți cei prezenți pentru că dumneavoastră, alături de colegii dumneavoastră faceți economia României să meargă înainte. Vă mulțumesc foarte mult.”, declară Alexandru-Dumitru Ion, specialist comunicare în cadrul Kaufland România, pe scena premiilor Capital.

După ce primul magazin a fost deschis în anul 2005, adică acum aproape două decenii, expansiunea a fost una destul de rapidă, dar strategică. Asta pentru că analiza amănunțită a fiecărui scenariu și investițiile bine gândite fac parte din strategia de business a echipei de conducere Kaufland România. Performanță, dinamism și corectitudine – acestea sunt cele trei valori ale brendului.

În expansiune

„În 2023, Kaufland România și-a canalizat eforturile și investițiile în direcții strategice ce vizează continuarea politicii de expansiune, îmbunătățirea experienței de cumpărare și consolidarea angajamentului față de clienți și societate”, declară Valer Hancaș, Director Comunicare și Corporate Affairs Kaufland România într-un interviu acordat revistei Capital.

Mai departe, aflăm de la reprezentantul companiei că, pe lângă expansiune, modernizarea și digitalizarea sunt acum urmărite spre a fi atinse cu succes. Totul pentru o și mai bună experiență de cumpărare.

Iar expansiunea s-a realizat cu un real succes. În 2022, spre exemplu, s-a înregistrat cel mai accelerat nivel pe piața românească, cu până la 16 hipermarketuri inaugurate. Iar pentru anul în curs, echipa Kaufland și-a propus să deschidă alte 10 noi centre.

„Această strategie de expansiune s-a dovedit a fi eficientă, studiile indicând că 80% dintre consumatori evită hipermarketurile din cauza distanței, însă în cazul Kaufland, acest procentaj scade la 60%, datorită localizării strategice a magazinelor noastre”, mai spune Valer Hancaș.

Cu încredere

Iar în tot acest proces au existat și provocări, în mod evident. Vremurile actuale nu sunt ușoare pentru nimeni, mai ales când atingem subiectul economic. În domeniul retail, majorarea costurilor pentru energie, transport și materii prime afectează atât capacitatea de a menține prețurile competitive, cât și bunăstarea și relațiile cu stakeholderii.

„Însă, indiferent de context, ne păstrăm optimismul și flexibilitatea”, mai spune Directorul de Comunicare și Corporate Affairs de la Kaufland, care se declară, în numele companiei, mulțumit de realizările de până acum: „Experiența din ultimii 18 ani, alături de expertiza echipei Kaufland și parteneriatele puternice pe care le-am construit ne garantează că avem resursele necesare pentru a depăși dificultățile și a încheia anul cu rezultate pozitive.”

Spre bunăstarea societății

Valer Hancaș declară pentru Capital faptul că echipa din care face parte și-a asumat  angajamentul de a ajuta România să se dezvolte într-un ritm și mod durabil, să devină societatea performantă pe care o lăsăm moștenire copiilor noștri.

Fiind un important jucător pe piața de retail din România, Kaufland este și un partener de nădejde al statului român, atât pe plan economic, cât și la nivel social.

„Prin activitatea noastră, în perioada martie 2022 – februarie 2023, Kaufland a contribuit cu 2,38 miliarde euro (Valoare Adăugată Brută) la bugetul de stat, adică aproximativ 1% din PIB-ul României. Suntem unul dintre principalii angajatori privați, cu o echipă care numără aproximativ 17.000 de angajați. Kaufland generează un total de 91.000 de locuri de muncă cu normă întreagă în România, direct, indirect și indus – echivalentul a 1,7% din forța de muncă a națională”, detaliază Valer Hancaș.

Astfel, se poate spune că brandul Kaufland reprezintă compania care a pus sustenabilitatea la aceeași masă cu business-ul, demonstrând că responsabilitatea și performanța în afaceri nu se exclud, ci se susțin reciproc.