Autoritățile franceze de supraveghere a protecției datelor a amendat compania TikTok cu cinci milioane de euro, după ce au găsit nereguli cu privire la consimțământul utilizatorilor pentru cookie-urile promoționale.

Compania TikTok, amendată cu cinci milioane de euro

Agenția de presă Reuters a informat că autoritățile franceze de supraveghere a datelor au aplicat o amendă de cinci milioane de euro platformei TikTok, deținută de compania chineză ByteDance, pentru nereguli legate de consimțământul utilizatorilor cu privire la cookie-urile promoționale.

Presa franceză scrie că aceasta este cea mai mare sancțiune făcută de Europa împotriva Tiktok.

Din cauza criticilor tot mai multe venite autorităților europene de reglementare cu privire la protecția minorilor și suspiciunilor că aplicația transferă anumite date ale utilizatorilor în China, compania a cerut ca sancțiunea să nu fie făcută publică.

Reamintim că în decembrie 2022, Congresul SUA a adoptat un proiect de lege prin care aplicația TikTok a fost interzisă pe telefoanele de serviciu ale angajaților din sectorul public.

Italia vrea să adopte modelul american

Populara rețea socială chinezească TikTok ar putea să fie interzisă în Italia, cel puțin în anumite domenii. Decizia vine după ce Statele Unite ale Americii au interzis folosirea aplicației chinezești pe telefoanele celor care sunt angajați la stat.

În luna noiembrie directorul FBI a prezentat un raport amplu în fața Congresului american, din care reieșea faptul că TikTok-ul reprezintă un risc pentru siguranța națională. Motivul este acela că dă șanse Chinei să influențeze conținutul rețelelor sociale, influențând astfel utilizatorii.

În prezent, o comisie parlamentară din Italia care se ocupă de serviciile secrete, a confirmat recent pentru presa din Italia, că și Italia ia în calcul monitorizarea, cel puțin la început, a acestei aplicații și încearcă să țină sub control eventualele pericole pe care le reprezintă TikTok-ul pentru utilizatorii săi.

Discuțiile vin în contextul în care foarte mulți oameni politici în campania electorală din toamna anului trecut au folosit TikTok-ul pentru a câștiga cât mai multe voturi și a câștiga mai ales inimile tinerilor. Silvio Berlusconi, de exemplu, în numai 3 luni și-a făcut cont de TikTok timpul campaniei electorale și a reușit să câștige 731.000 de urmăritori și nu mai puțin de 5 milioane de like-uri.