Nişa de piaţă pe care activează GEZE, evaluată la circa 10 mil. euro anual, a forţat o serie de competitori să îşi direcţioneze afacerile spre export, pentru a-şi menţine activitatea.

„În perioada crizei, piaţa locală nu a oferit suficiente proiecte pentru a susţine activitatea tuturor companiilor româneşti. Totuşi, cred că orientarea companiilor locale către pieţele externe are mai multe motivaţii: respectarea specificaţiilor tehnico-comerciale ale proiectului, standardele europene ridicate care facilitează comercializarea de produse premium, riscurile comerciale mai mici, presiunea scăzută asupra preţurilor“, susţine Vlad Stanislav, managing director GEZE România.

Potrivit acestuia, principalele provocări cărora jucătorii de pe acest segment de piaţă trebuie să le facă faţă în continuare sunt lipsa investiţiilor susţinute de stat în domeniul construcţiilor, precaritatea cadrului legislativ care reglementează declanşarea insolvenţei unei companii şi nerespectarea promisiunilor de plată, care au atras întârzieri de încasări foarte mari. „Ultimele două aspecte continuă să afecteze echilibrul financiar al companiilor din domeniu“, susţine Stanislav.

Proiecte mari

Şeful GEZE România mai spune că, în urmă cu doi ani, s-a discutat la nivel de grup despre realizarea unui punct de producţie în România, însă decizia s-a îndreptat către o altă ţară, iar acum nu se mai intenţionează construirea unei fabrici la nivel local. Întreaga gamă de produse comercializate de GEZE în România sunt produse în Germania, în oraşele Leonberg şi Box­berg-Schweigern. Stanislav explică faptul că, în general, peste 70% din produsele comercializate în România sunt fabricate la comandă, motiv pentru care, spre exemplu, preţul unei uşi porneşte de la 15.000 de euro şi poate ajunge la 100.000 de euro. Cele mai scumpe uşi pe care GEZE le-a vândut în România sunt uşile rotative premium livrate în proiecte precum Petrom City, Green Gate, Nusco Tower şi Prefectura Timişoara.

Sectorul birourilor generează o cotă de 35% din vânzările companiei, în timp ce retailul are o pondere de 30%. GEZE România lucrează în prezent la Coresi Braşov, mall aflat în dezvoltarea grupului francez Auchan, la Teatrul Naţional Bucureşti, la clădirea cu numărul cinci din cadrul complexului City Business Center din Timişoara, al sud-africanilor de la New Europe Property Investments (NEPI), la fabrica Continental din Sibiu şi participă la renovarea clădirii Floreasca Tower de lângă pasajul Pipera, aflată în proprietatea Uniqa Real Estate. Pe lângă proiectele imobiliare, GEZE oferă produse pentru reţeaua de benzinării Gazprom, laboratorul Petrom din localitatea Brazi şi pentru diverse clinici medicale private.

Până acum, produsele lor au ajuns în centre comerciale precum Promenada Mall din Bucureşti, Galaţi Shopping City şi Palas Iaşi, dar şi în lanţurile de retail Lidl, Kaufland, Penny Market şi Dedeman. Aceste proiecte au adus companiei o creştere a cifrei de afaceri în 2014 până la 2,1 mil. euro. Acesta este un efect al creşterii substanţiale a volumelor investite în imobiliarele româneşti pe parcursul anului trecut, ajunse la circa 1,2 mld. euro. Din totalul investiţiilor, 45% au fost alocate către retail, 30% către birouri, 15% către piaţa de spaţii industriale, iar circa 10% au fost tranzacţii cu terenuri. Consultanţii imobiliari consideră că acesta este doar începutul unei perioade mai lungi, în care piaţa de investiţii va creşte constant de la an la an.

GEZE este o afacere de familie înfiinţată în 1863 şi deţinută integral de familia Vöster-Alber. Grupul are 28 de subsidiare la nivel mondial, peste 2.500 de angajaţi şi o cifră de afaceri de 351 mil. euro în anul financiar 2012/2013.

Te-ar putea interesa și: