Evenimente Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Business

Comisia Europeană relaxează normele de poluare la motoarele diesel

Autor: | | 6 Comentarii | 52111 Vizualizari

Comisia Europeană va relaxa normele de poluare, în special în ceea ce privește cerințele ridicate în fața motoarelor diesel, în pofida unei petiții lansată de 20 de orașe europene și semnată de 125.000 de cetățeni ai UE.

Comisia va publica zilele următoare în Jurnalul Uniunii Europene o decizie controversată pe tema emisiilor poluante, potrivit euractiv.com.

Împreună cu statele membre, Comisia Europeană a aprobat în octombrie 2015 relaxarea standardelor privind emisiile de oxizi de azot. După scandalul pe tema emisiilor poluante în care a fost implicat Volkswagen, s-a dovedit că mulţi alţi producători nu respectau standardele.

Creşterea emisiilor este larg contestată de ONG şi populaţie, fiind astfel dovedite preocupările publicului pe această temă. ”Poluarea este unul dintre subiectele care îngrijorează cu adevărat populaţia. Trebuie să facem progrese”, spune Anne Hidalgo, primarul Parisului.

Împreună cu alţi 19 primari, Hidalgo are de gând să atace deciziile CE, cât de curând acestea vor intra în aplicare. Pentru a fi acceptată o astfel de plângere de către Curtea de Justiţie a Uniunii Europene (CJUE) aceste oraşe trebuie să demonstreze că sunt direct afectate, ca entiăţi legale, a explicat o sursă a CJUE.

După reforma administraţiei publice locale din Franţa din 2015, statul poate transfera către autorităţile locale orice măsuri de sancţionare a celor care nu respectă standardele de mediu. Ca urmare oraşele franceze sunt motivate să adopte măsuri mai dure.

Dacă CJUE decide să nu ia măsuri, statul francez va trebui să aducă aceste cazuri în faţa Justiţiei. Ministrul Mediului Segolene Royal şi-a exprimat sprijinul pentru primarul Parisului, însă poziţia Franţei este şubrezită de faptul că această ţară şi-a dat acordul privind limitele emisiilor la ultimul Consiliu pentru Mediu al UE din octombrie.

Comisia se află însă într-o poziţie delicată, notează Euractiv.com. Pe de o parte amendează statele membre al căror aer nu se ridică la standardele cerute. În iunie 2015 CE a lansat o procedură de infrigement împotriva Franţei după ce s-a descoperit că în 19 oraşe concentraţiile de oxizi de azot erau peste limitele admise. A fost stabilit anul 2020 pentru remedierea situaţiei, cu excepţia Parisului şi a Grenoble unde termenul acordat a fost mai generos. Nu doar Franţa este în această situaţie. Dispute ale Comisiei cu statele membre se înregistrează şi în situaţia Portugaliei, Italiei, Spaniei, Marii Britanii sau Germaniei.

Pe de altă parte însă, CE a acceptat o creştere a limitelor în care producătorii auto trebuie să se încadreze cu emisiile poluante, notează Euractiv.

Pagina 1 din 1
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Cancan

Animal Zoo

EVZ Monden

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.