Un aspect esențial, adesea ignorat de șoferi, este locul unde se montează această roată. Deși tentația de a o instala direct în locul roții defecte, inclusiv pe puntea față, este mare, acest lucru este greșit și periculos. Roțile din față ale unui autoturism sunt responsabile pentru direcție, tracțiune și frânare.
Mulți șoferi folosesc greșit roata de rezervă
O roată provizorie, mai îngustă și mai puțin performantă, montată în față poate compromite serios comportamentul rutier al mașinii, mai ales în condiții dificile precum carosabil ud sau frânări de urgență.
Procedura corectă implică mai mulți pași, dar este singura recomandată pentru siguranța deplină în trafic. Dacă ai pană la o roată din față, trebuie mai întâi să scoți roata bună de pe puntea spate, din partea afectată, să montezi acolo roata subțire, apoi să muți roata bună de pe spate în față, înlocuind astfel roata defectă. Astfel, roata de rezervă va fi mereu pe puntea spate, reducând impactul asupra manevrabilității și stabilității vehiculului. Acest principiu este valabil indiferent de sistemul de tracțiune al mașinii — față, spate sau integral.

Folosirea necorespunzătoare a roții subțiri implică riscuri serioase
Din punct de vedere legal, deși Codul Rutier nu prevede explicit sancțiuni pentru montarea incorectă, există reglementări care pot fi aplicate în caz de accident sau de conducere periculoasă cauzată de instabilitatea autovehiculului.
Amenzile pot varia între 1.215 și 1.620 de lei, iar autoritățile pot suspenda certificatul de înmatriculare sau chiar pot dispune imobilizarea mașinii.
Consecințele tehnice nu sunt mai puțin grave. O roată provizorie montată greșit poate duce la creșterea distanței de frânare, la pierderea preciziei direcției și la solicitarea excesivă a suspensiei și transmisiei. Aceste dezechilibre nu doar că afectează performanța autovehiculului, ci pot duce și la defecțiuni costisitoare sau la accidente.
Mai mult, este important de respectat specificațiile tehnice ale acestor roți. Ele nu sunt concepute pentru utilizare îndelungată și nici pentru viteze mari. Producătorii recomandă o viteză maximă de 80 km/h și o distanță de rulare de cel mult 80 km. Roata subțire este doar o soluție de avarie menită să te ajute să ajungi în siguranță la cel mai apropiat service auto.