În perioada octombrie – decembrie 2013, Coca – Cola a înregistrat un profit net de 1,71 miliarde de dolari, sau 38 de cenţi pe acţiune, comparativ cu un profit net de 1,87 miliarde de dolari, sau 41 de cenţi pe acţiune, în ultimul trimestru al anului 2012.

De asemenea, veniturile trimestriale au scăzut cu 3,6% până la 11,04 miliarde de dolari, după ce compania şi-a vândut operaţiunile de îmbuteliere din Filipine şi Brazilia. Analiştii intervievaţi de Thomson Reuters se aşteptau la un profit de 46 de cenţi pe acţiune şi venituri de 11,31 miliarde de dolari.

Pe ansamblul anului 2013, profitul net al Coca – Cola a scăzut cu 4,8% până la 8,6 miliarde de dolari, sau 1,90 dolari pe acţiune, de la 9 miliarde de dolari, sau 1,97 dolari pe acţiune, în 2012, în timp ce veniturile au scăzut cu 2,4% până la 46,85 miliarde de dolari.

'2013 a fost marcat de continuarea provocărilor macroeconomice globale în multe din pieţele din întreaga lume', a declarat directorul general Muhtar Kent.

De asemenea, Coca – Cola a informat că are de gând să-şi extindă productivitatea, în ideea de a economisi un miliard de dolari până în 2016, bani care vor fi investiţi în campanii publicitare.

Deşi, atât Coca – Cola, cât şi rivalul PepsiCo vând o gamă largă de băuturi, ambele companii suferă de pe urma scăderii vânzărilor de băuturi carbogazoase pe piaţa din America de Nord, cea mai importantă piaţă pentru producătorii de băuturi răcoritoare.

În schimb, săptămâna trecută, îmbuteliatorul elen Coca – Cola HBC AG, al doilea producător de băuturi coca – cola din afara SUA, a anunţat că, în 2013, a înregistrat un profit net de 293 de milioane de euro, în creştere cu 3%, comparativ cu 285 de milioane de euro, în 2012. Este pentru prima dată în ultimii trei ani când profitul net al Coca – Cola HBC a crescut de la un an la altul.

Operaţiunile Coca – Cola Hellenic acoperă 28 de ţări, majoritatea din Europa, deservind peste 560 de milioane de oameni. Coca – Cola HBC România, membră a Grupului Coca – Cola Hellenic, este cea mai mare companie din industria băuturilor non-alcoolice din România. AGERPRES