CNAIR va rezilia contractele cu Tirrena Scavi. Autoritățile critică slaba mobilizare a constructorului italian

Așadar, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), managementul a luat decizia de a rezilia contractele încheiate cu acest antreprenor.

Motivând decizia, CNAIR a dat drept exemplu construcţia Variantei de Ocolire Timişoara Sud, unde sunt întârzieri majore în raport cu termenul de finalizare.

„Având în vedere slaba mobilizare şi incapacitatea financiară a constructorului italian de a continua proiectele pe care le derulează, managementul CNAIR a luat decizia de a rezilia contractele încheiate cu acest antreprenor.

Precizăm că la construcţia Variantei de Ocolire Timişoara Sud sunt întârzieri majore în raport cu termenul de finalizare. Termenul contractual al acestui obiectiv a fost depăşit cu mult, iar mobilizarea pe şantier a fost deficitară pe tot parcursul anului 2022, ajungând la un stadiu fizic de doar 58,26%. De asemenea, pe tronsonul 1 al drumului expres Craiova – Piteşti progresul fizic este de doar 57,06%, deşi termenul contractual de finalizare era 2022”, a transmis CNAIR într-un comunicat.

Progresul fizic este de doar 20,76% pe sectorul de centură a Bucureştiului

Pe sectorul de centură a Bucureştiului, cuprins între DN 2 şi A2, acolo unde există un contract pentru lucrări de modernizare, progresul fizic este de doar 20,76%, iar conform termenului asumat prin contract obiectivul trebuia finalizat de mai mult de un an, respectiv în data de 4 august 2021.

„Aceste întârzieri atrag şi daune materiale consistente, pe lângă cele care decurg din imposibilitatea de a folosi infrastructura rutieră. CNAIR va face toate demersurile pentru relansarea acestor proiecte în cel mai scurt timp posibil. Constructorii trebuie să fie conştienţi de obligaţia de a aborda cu seriozitate contractele pe care le semnează cu CNAIR. În caz contrar, vor suporta consecinţele legale care derivă inclusiv din eliberarea certificatelor negative, care au valabilitate timp de 3 ani”, a completat CNAIR.

Amintim că ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat luna trecută că în ultima perioada constructorul italian Tirrena Scavi, care avea deja două certificate negative, nu mai lucrase nimic la tronsonul 1 al Drumului Expres Craiova – Piteşti.

„Pe tronsonul 1 lucrările sunt cam la 52-53% din realizare, doar că în ultima perioadă cei de la Tirrena Scavi nu au făcut aproape nimic. Au primit două certificate negative. În perioada următoare, conform legii, îl vor primi şi pe al treilea. În schimb, pe tronsonul 2 se circulă deja. Pe tronsonul 3 se lucrează foarte bine şi, de asemenea, progresul este bun şi pe tronsonul 4.

Să ştiţi că nu sunt adeptul ca de pe poziţia de ministru să fac show în faţa camerelor de luat vederi, să rup contracte şi după aceea să ne chinuim la CNAIR vreo 2-3 ani până când găsesc pe altcineva să reia acel contract din stadiul rămas. Încerc de fiecare dată să găsesc soluţiile cele mai potrivite, astfel încât lucrurile să meargă mai departe”, a spus Sorin Grindeanu la momentul respectiv.