‘Am avut un mare succes în rândul clasei politice din Marea Britanie, unde am avut o pagină dedicată Democracy UK, cu ocazia scrutinului, iar premierul David Cameron a folosit Facebook ca platformă, dat fiind că a înţeles cât de mulţi oameni foloseau această reţea. În ceea ce priveşte decizia reginei de a îşi deschide un cont pe facebook, aş spune că şi noi, şi casa regală avem echipe foarte bune de PR, care au subliniat avantajul unei reţele prin intermediul căreia se pot transmite mesaje către cei peste 26 de milioane de utilizatori ai Facebook din Marea Britanie’, a precizat Mark Cowan.

Cheia interesului pe care Facebook îl trezeşte atât în rândul monarhiei, cât şi al oamenilor de toate vârstele şi din toate zonele societăţii este că toţi doresc să comunice, consideră şeful cu dezvoltarea reţelei Facebook.

‘Facebook aduce online viaţa offline a unui om. Le oferim oamenilor şansa de a comunica mai mult şi de a rămâne în legătură unul cu celălalt. Fotografii de la un eveniment, planificarea unei activităţi sociale, în loc să stea pe perete, sub forma unui calendar, pot fi prezente într-un spaţiu unde le văd tot mai mulţi oameni, zi de zi. Aceasta şi faptul că este atât de uşor de utilizat constituie explicaţiile succesului nostru’, a explicat responsabilul cu dezvoltarea reţelei Facebook.

Potrivit sursei citate, Facebook acordă o atenţie deosebită pentru respectarea intimităţii celor care utilizează Facebook, deşi oamenii împart foarte multă informaţie. ‘În ceea ce priveşte securitatea, avem echipe în multe ţări care se află permanent la lucru şi colaborăm cu diferite organizaţii pentru a ne asigura că utilizatorii pot trimite rapoarte despre conţinutul unor mesaje care îi deranjează sau care încalcă prevederile legale’, a declarat Mark Cowan.

Cu 500 de milioane de utilizatori, Facebook este şi un foarte bun vehicul de publicitate. ‘Publicitatea pe Facebook s-a schimbat enorm. Am renunţat la formatele AWB şi la articolele sponsorizate şi acum am ajuns la publicitatea CPC (cost per click). Este destul de greu pentru noi, atunci când intrăm pe pieţe noi, ca România, pentru că mulţi dintre cei care cumpără publicitate sunt încă obişnuiţi cu bannerele care clipesc şi asta vor să vadă. În România, încă ne aflăm în perioada de consultări în ceea ce priveşte publicitatea. Clienţii încep să înţeleagă că Facebook este diferit şi vrem să le arătăm utilizatorilor care sunt prietenii care vor recepta reclamele lor. Ca atare, avem cercetări ale listei de prieteni, intenţiei de cumpărare şi atitudinii cumpărătorilor, care pot duce la un nivel de cumpărare mai mare’, a adăugat reprezentantul Facebook.

În SUA, Facebook oferă şi un serviciu intitulat Facebook Deal, care, aşa cum a explicat Mark Cowan, îţi permite să afli în ce magazin te poţi duce pentru a obţine un produs ieftin, sau un premiu de loialitate. De asemenea, poţi afla unde poţi obţine un bonus dacă te înscrii împreună cu mai mulţi prieteni şi aşa mai departe.