“Astăzi lansăm platforma a ceea ce am numit noi , platforma online care va trebui să ne ajute să identificăm acele lucruri în funcționarea administrației care să ducă la o debirocratizare în relația cu cetățenii mai ales. Această platformă online are adresa , unde o să invităm contribuabilii, cetățenii să ne împărtășească din experiența lor în relația cu administrația și care documente sau care tipuri de dosare pe care trebuie să le depună la administrație li se par complicate și ar putea fi simplificate”, a anunțat prim-ministrul la începutul ședinței de guvern, conform Agerpres.

Premierul a spus că au fost identificate “cazuri absurde”, precum cel al mamelor care au născut și trebuie să depună dosare diferite conținând “cam aceleași tipuri de documente” pentru obținerea unor drepturi legale.

Prim-ministrul a enunțat, totodată, și principiile pe care se va baza simplificarea birocratică.

“În primul rând, ca o instituție să ceară o singură dată o informație de la un cetățean, după care în baza de date să o poată valorifica de câte ori e nevoie, (…) să punem la punct acest transfer electronic al datelor între instituții și să nu plimbăm cetățeanul de la un ghișeu la altul, (…) să înlocuim documentele legalizate acolo unde este posibil cu declarațiile pe proprie răspundere ca să evităm și costuri suplimentare și birocrație suplimentară și să înlăturăm chiar documentele și procedurile care nu se mai justifică și care pot fi înlocuite de proceduri digitale”, a afirmat Dacian Cioloș.

 

Te-ar putea interesa și: