Presa franceză se întreabă tot mai mult dacă succesul mediatic de care se bucură Dacia Duster este doar din cauza strategiei de comunicare adoptate pentru promovarea noului model sau pur şi simplu SUV-ul Dacia este într-adevăr un model care era aşteptat de către piaţă întrucât un 4X4 low-cost lipsea cu desăvârşire.

„Un prim argument care ar putea veni în defavoarea Daciei este design-ul discutabil al produselor” declară un expert al industriei auto pentru „Le Journal de l’Automobile”.

Cu toate acestea, pentru încarnarea succesului modelelor Sandero şi Duster, este avansat numele lui Gérard Detourbet, cel care conduce divizia de new-entry-uri ale companiei Renault. Acesta a fost nominalizat pentru titlul de Omul Anului al industriei auto în Franţa, din cauza succesului Dacia pe pieţele internaţionale.

0-48423-sans45551.jpgNăscut în 1946, Gérard Detourbet este titularul unui doctorat în matematică. S-a angajat la Renault în anul 1971 unde a lucrat în departamentul IT. În 1976 a fost numit responabil al studiilor economice din cadrul direcţiei de planificare a grupului. În 1980 s-a alăturat uzinei de la Sandouville în calitate de şef de proiect pentru Renault 25. În 1997 a devenit director pe tot ceea ce însemna mecanică în grupul Renault, pentru ca în 2001 să fie numit responabil de dezvoltare industrială a proiectelor Dacia.

Cu toate acestea, există voci care spun că Detourbert nu poate fi „omul Dacia”, în spatele brandului mai existând nume precum Louis Schweitzer, Georges Douin, Lux-Alexandre Ménard ou Christian Estève.

Cu toate acestea, sunt multe voci care sunt de acord că Detourbert este cel care se află în spatele succesului Dacia.

Dacia Duster, primul SUV al producătorului român Dacia, va fi lansat în cursul zilei de mâine la Salonul Auto de la Geneva, după ce a beneficiat de o intensă mediatizare atât în presa din România cât şi în cea franceză.

SURSA: „Le Journal de l’Automobile”