Evenimente Mica publicitate Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Business

Cifre incredibile. Una din două mașini second hand are probleme. Topul mărcilor cu mari nereguli

Autor: | | 1 Comentarii | 15421 Vizualizari

Jumătate dintre mașinile second-hand care ajung în România au kilometrajul dat înapoi, arată specialiștii AutoDNA, unul dintre cele două portaluri care permit verificarea online a istoricului mașinilor. Mai grav, arată sursa citată, peste 35% din automobilele la mâna a doua au suferit avarii semnificative.

“ Achiziţia unei maşini second hand înseamnă un preţ de achiziţie mai mic faţă de preţul unei maşini noi, dar, în acelaşi timp, vine cu două riscuri majore: intervenţiile asupra kilometrajului şi avariile semnificative suferite de acea maşină până în momentul vânzării/cumpărării. Din cazurile de verificare istoric auto online pe platforma autoDNA.ro, realizate de persoanele care vor să-şi cumpere o maşină rulată, reiese că aceste două riscuri majore sunt des întâlnite pe piaţa de maşini rulate din România. Iar ce înseamnă risc major pentru cumpărători se traduce în profituri uriaşe pentru comercianţii neoneşti.”, arată specialiştii AutoDNA, unul dintre cele două mari portaluri care permit verificarea online a automobilelor. 
 
Din datele firmei reiese că jumătate dintre automobilele la mâna a doua înmatriculate în ţara noastră au kilometrajul modificat, în timp ce peste 35% au suferit cel puţin o avarie semnificativă. 
 
“Aici intervin comercianţii oneroşi, care repară aceste maşini pe genunchi şi le dau kilometrajele înapoi fără niciun pic de mustrări de conştiinţă că acea maşină va merge mai departe la un client de bună-credinţă, care efectiv îşi riscă viaţa şi buzunarul utilizând un automobil cu probleme ascunsePe lângă datul kilometrajului înapoi cu foarte mulţi kilometri se poartă şi datul kilometrajului înapoi înainte de o revizie majoră. Să zicem înainte de înlocuirea distribuţiei motorului şi de schimbul de ulei şi filtre pentru cutia automată. Aşa se face că trucarea kilometrajului cu 50.000 km în minus aduce un profit de cel puţin 1.000 Euro unui vânzător neonest, iar noul proprietar conduce o bombă financiară cu ceas. Piesele ar putea să ţină peste intervalul de revizie planificat sau ar putea să cedeze. Dacă cedează distribuţia, reparaţia se duce lejer spre 2.000 Euro.”, explică Răzvan Pavel, managing partner al AutoDNA. 
 
Potrivit unor cifre mai vechi ale AutoDNA, la nivelul anului trecut, mărcile cu cele mai mari probleme sunt cele din categoria de lux sau apropiate acestui nivel, care pot fi vândute la preţuri foate bune în România. Potrivit datelor AutoDNA, care, potrivit propriilor estimări, adună 75% din toate automobilele înmatriculate în Europa, tipul de maşină care are cel mai des probleme atunci când este adus în România ar fi BMW.
 
 
Menţionăm că problemele la care facem referire nu au nicio legătură cu producătorul în sines ci doar cu cei care revând automobilele ascunzându-le daunele sau numărul real de kilometrii. Cu alte cuvinte, faptul că BMW este present în acest top nu înseamnă că este o marcă proastă. 
 
Cel mai des, clienţii cer rapoarte pentru maşini Volkswagen, în cazul cărora ponderea alertelor de daună sau de kilometraj dat înapoi este de circa 50%. În cazul Audi, a treia cea mai “verificată”maşină, problemele de istoric au apărut în 72% din cazuri. În cazul Opel şi Skoda, în jurul a 6% din totalul rapoartelor furnizate, ponderea maşinilor cu probleme este de circa 60%.
 
Pentru celelalte mărci, clienţii cer mai puţine verificări, motiv pentru care cifrele AutoDNA nu sunt atât de relevante. În cazul celor cinci branduri amintite mai sus, statistica este făcută pe câteva mii de automobile, având în vedere că numărul rapoartelor furnizate lunar a depăşit cu mult targetul iniţial, de 4.000”. 
 
Auto DNA, ca şi concurentul său principal, Inspectorauto.ro, furnizează clienţilor, contra cost, informaţii privind automobilele indicate în funcţie de seria de şasiu. Aceste informaţii, spune proprietarul franşizei, se bazează pe date colectate din întreaga Europă şi includ chemări în service, daune, informaţii de asigurare şi, în unele cazuri, fotografii. Dintr-un astfel de istoric, clientul îşi poate da seama nu numai dacă automobilul a suferit daune în trecut, dar şi dacă vânzătorul i-a dat kilometrajul înapoi, situaţie mult mai des întâlnită.

Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

Pagina 1 din 2
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Ziare.com

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.