Trenul este construit de o filială a CSR Corp Ltd, cel mai mare producător chinez de trenuri, și este conceput pentru a semăna cu o sabie antică chineză, a anunțat un oficial al agenției de știri Xinhua.
Noul tren va furniza referințe utile pentru operațiunile actuale pe calea ferată de super-viteză, a spus expertul Shen Zhiyun.
Dar viitoarele trenuri chinezești nu vor rula neapărat cu asemenea viteze, a declarat președintele CSR Zhao Xiaogang în cadrul emisiunii Beijing Morning News. “Avem ca obiectiv garantarea siguranței operațiunilor pe calea ferată”, a spus acesta.
Experimente eșuate tragic
Industria feroviară din China a avut un an dificil, care a culminat cu coliziunea dintre două trenuri de super-viteză, în luna iulie, soldată cu moartea a peste 40 de persoane. Construcția de noi trenuri super-rapide a fost aproape întreruptă de atunci.
În luna februarie, ministrul căilor ferate, Liu Zhijun, o figură-cheie din spatele boom-ului acestui sector, a fost demis pe fondul acuzațiilor de corupție, însă instanța nu s-a pronunțat până în prezent.
Vedeți mai jos filmul tragediei din iulie. https://www.youtube.com/watch?v=wl9zFHTVmPg&feature=related