Propunerea financiară desemnată câştigătoare, în urma licitaţiei deschise, este de 207,7 mil. euro (872,6 mil. lei), fără TVA, iar termenul de execuţie a lucrărilor este de 36 de luni, la care se adaugă perioada de garanţie de 24 de luni, de la terminarea lucrărilor.

Proiectul cuprinde lucrări de reabilitare şi modernizare a infrastructurii feroviare, astfel încât să se asigure viteze maxime de cel puţin 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru cele de marfă. Proiectul mai cuprinde şi lucrări executate pe linie dublă, ţinând cont că pe întreaga perioadă de execuţie se va circula în zona lucrărilor.

Domeniile de specialitate cuprinse în proiect sunt:

1. infrastructura şi suprastructură linii de cale ferată
2. electrificare şi energoalimentare
3. telecomunicaţii feroviare
4. lucrări de construcţii civile

Sursa de finanţare este asigurată de Comisia Europeană (85%), prin Fondul de Coeziune, şi de Guvernul României (15 %), cu fonduri de la bugetul de stat. Se urmăreşte creşterea cotei actuale de piaţă a transportului feroviar de călători şi marfă, prin sporirea gradului de siguranţă şi de confort, dar şi prin reducerea timpului de călătorie.