Conform sursei citate, obiectivul specific al acestei investiţii constă în electrificarea şi modernizarea liniilor de cale ferată existente, pentru a permite viteze maxime de 80 kilometri/oră (pentru trenurile de marfă) şi 120 kilometri/oră (pentru trenurile de călători), în conformitate cu previziunile cererii de trafic de călători şi de marfă naţional şi internaţional.

Potrivit CFR, electrificarea şi reabilitarea liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor se regăseşte printre proiectele propuse în strategia Ministerului Transporturilor, precum şi în Master Planul General de Transport. Prin lucrările de modernizare a acestei linii se au în vedere preluarea parţială a traficului dinspre/spre vestul Europei şi realizarea conexiunii cu tronsoanele Coridorului IV pan european de pe teritoriul României.

''Scopul reactualizării acestui studiu este de a evalua caracteristicile tehnice şi operaţionale ale liniei de cale ferată existente şi de a propune investiţiile necesare, de a analiza mediul socio-economic, instituţional şi juridic şi de a prezenta scenariile de dezvoltare'', se mai precizează în anunţ.

Contractul se înscrie într-un proiect, respectiv program, finanţat din fonduri comunitare şi va fi încheiat pe o perioadă de nouă luni de la data atribuirii.

Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este 17 martie 2016, ora 10,00.

Ofertanţii trebuie să confirme prestarea de servicii similare în valoare cumulată de cel puţin 8 milioane de lei la nivelul a maximum două contracte, în sensul că se cumulează valoarea serviciilor şi nu valoarea contractelor la nivelul cărora au fost prestate serviciile.

SURSA: Agerpres