Cercetătorii vin cu veşti bune! Consumul regulat de peşte poate reduce riscul de cancer
Persoanele care consumă cu regularitate carne de peşte, mai ales cea grasă, pot reduce riscul unui anumit tip de cancer, spun cercetătorii, în urma unui studiu de aproape 15 ani.
Consumul a trei sau mai multe porţii de peşte pe săptămână reduce riscul dezvoltării cancerului colorectal, sugerează un nou studiu citat de Agerpres. Persoanele care consumă peşte cu regularitate prezintă un risc de a dezvolta cancer colorectal cu 12% mai mic decât cei care consumă mai puţin de o porţie pe săptămână, susţin experţii. Concluziile studiului se referă la toate tipurile de peşte, iar persoanele care consumă doar porţii mici de peşte gras pot de asemenea să minimalizeze riscul de cancer colorectal cu 10%.
Cercetarea a fost realizată de o echipă din care au făcut parte şi experţi de la Universitatea Oxford şi Agenţia Internaţională pentru Cercetare în domeniul Cancerului (IARC) şi a fost publicată în revista Clinical Gastroenterology and Hepatology. Pe perioada monitorizată în studiu, de 14,9 ani, 6.291 de persoane au dezvoltat cancer colorectal. Potrivit rezultatelor studiului, consumul oricărui tip de peşte într-o cantitate de 359,1 grame pe săptămână a dus la o scădere a riscului de cancer colorectal cu 12%, în comparaţie cu consumul unei cantităţi de peşte mai mici de 63,49 grame pe săptămână. În plus, persoanele care au consumat doar 123,9 grame de peşte gras pe săptămână, precum somonul şi sardinele, au prezentat un risc cu 10% mai mic de a dezvolta cancer colorectal.
„Potrivit cercetării noastre, consumul de peşte pare să reducă riscul de cancer colorectal şi ar trebui încurajat ca parte dintr-o dietă sănătoasă”, a spus Marc Gunter, cercetător principal în cadrul IARC.
Potrivit oamenilor de ştiinţă, peştele gras şi peştele uleios sunt o sursă extrem de bogată de acizi graşi polinesaturaţi cu catena lungă n-3 (n-3 LC-PUFA), despre care se crede că ar avea efecte protectoare asupra organismului, prevenind procesele inflamatorii. Peştele slab conţine de asemenea acizi graşi similari. Consumul fructelor de mare nu pare să aibă niciun efect asupra riscului de cancer colorectal.
Experţii sunt de părere că 40% dintre toate tipurile de cancer sunt cauzate de un stil de viaţă nesănătos.
După mai bine de zece ani petrecuţi în domeniul monitorizării mass-media, am făcut un pas mic în direcţia potrivită şi m-am alăturat echipei Capital. Un pariu câştigător, zic eu. Mi-au plăcut dintotdeauna cuvintele şi puterea pe care acestea le pot avea în glasul sau peniţa potrivită şi nu pot decât să mă bucur acum de un banal, dar rar întâlnit “Îmi place munca mea!” Când nu mă găsiţi scriind în spatele unei tastaturi, mă veţi întâlni, deseori, tot la un calculator. Sau, în momentele perfecte, la volan, sus pe un munte şi bineînţeles, ca un taur care se respectă, în bucătărie!
Informațiile publicate de capital.ro pot fi preluate de alte publicații online doar în limita a 500 de caractere și cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.





