Italienii de la Lamborghini au căutat un mod aparte de a marca împlinirea a 100 de ani de la naşterea fondatorului mărcii. Și cum altfel puteau serba un astfel de eveniment decât prin lansarea unui model revoluţionar, Centenario?

În 2016 se împlinesc exact 100 de ani de la naşterea celebrului Ferruccio Lamborghini, cel care în 1963 a lansat brandul care şi astăzi îi poartă numele. Pentru a aminti pasionaţilor mărcii acest eveniment, oficialii mărcii italiene au decis să prezinte în primăvară un vehicul care să îi lase cu gura căscată până şi pe cei mai importanţi clienţi. Desigur, o astfel de iniţiativă îndrăzneaţă avea nevoie şi de un preţ pe măsură. Iar acesta este de exact 1,75 milioane de euro. Fătă taxe!

Ce justifică în opinia celor de la Lamborghini o astfel de sumă astronomică? Pe lângă o caroserie cu un design greu de explicat în cuvinte, dar impresionantă din toate punctele de vedere și un sistem de direcție care utilizează atât roțile din față cât și pe cele din spate, inginerii au descis să plaseze sub capotă un propulsor V12, aspirat, de 6,5 litri care pune la dispoziţia şoferului nu mai puţinde 770 CP.

Spre deoasebire de varianta coupe care putea accelera de la 0 la 100 km/h în 2,8 secunde, noul Centenario Roadster face același lucru în 2,9 secunde, iar viteza maximă a ambelor variante este limitată electronic la 350 km/h. Tot ca un element aparte, varianta cabrio are o greutate de doar 1.570 kg. Cum exclusivismul costă, Centenario Roadster este chiar mai scum decât fratele său având un preț de bază de circa două milioane de euro. Tot fără taxe.

Dacă sunteți cu mâna pe telefon, gata să sunați la bancă, e bine să știți că toate cele 40 de vehicule promise de Lamborghini (20 coupe și 20 roadster) sunt deja acontate de clienți. Asta chiar dacă varianta cabrio abia a văzut luminile reflectoarelor la prima prezentare de la festivalul automobilistic din peninsula Monterey.